2038-ban járunk, 18 évvel a háború megkezdése után. Londont démonok támadták meg a pokolból - a rusnya szörnyetegek megunták egymás sütögetését a föld alatt, ezért úgy döntöttek, inkább nekünk szaladnak. A Hellgate ötvözi a klasszikus szerepjátékok karakterfejlesztését és az
A szoftverben három fő-, valamint ezeken belül újabb kettő-kettő alkaszt közül választhatjuk majd ki karakterünket, A Templar lehet Blademaster - ideális közelharcos - és Guardian - amely némi sebzést beáldoz a védelem érdekében -, a Cabalist az Evoker - klasszikus varázsló - és a Summoner - idézőmágus, aki lényeinek serege segítségével halad előre - közül válogathat, míg a Hunteren belül a Marksmant - klasszikus FPS karakter, főképp a távolsági fegyverekre specializálódva - és az Engineert - olyasmi, mint a Summoner, csak ő mechanikus úton
Igen, demonstrációt említettem, a héten ugyanis érkezik egy demó is, amelyben kipróbálhatjuk, vajon van-e akkora királyság a játék, mint amiben évek óta reménykedünk. A kizárólag magányos kalandokra specializálódott bemutató holnap debütál egy relatíve zárt rendszeren, aztán pénteken kirántják a pokol kapujából a reteszt, és az egész internetre ráeresztik a kénköves démonok hordáit, de annyit, hogy még a Winchester-fivéreknek is komoly fejfájást okoznának vele. Hamarosan tehát minden kiderül, és, egy klasszikus szófordulattal élve, remélhetőleg majd mindenki derül...