Az első hírek ugye arról szóltak, hogy a fizetős rész pár aprósággal nyújt többet: klánalapítás, 24 órás támogatás, nagyobb készlet, több létrehozható karakter, gyorsabb szerverhozzáférés. Sokan felvetették a kérdést, hogy ez megér-e havi tíz (bocsánat: 9,95) dollárt. Úgy tűnik, Roper bácsiék is, hiszen a szakállas marketingarc most jóval zsírosabb dolgokról mesélt egy interjúban.

Hellgate London: csudák – jó pénzért...Meglepő (?) módon rögtön a kiadás napján kapunk majd egy foltot, mely kisebb javításokat tartalmaz, ez lesz a Patch 0, és mindenkinek jár. December elején azonban érkezik a Patch 1, a maga 300 megás nagyságával (a zérófolt 30 mega lesz), és ez már csak az előfizetőknek fog örömet okozni. Lesz benne egy új hub, nem is akármilyen: Stonehenge maga, mely végre felfedi ősi titkát: hatalmas ereje ellenáll a démonok támadásának; a koncepciórajzok csudás látványt nyújtanak: mindenhol felégett föld, pusztulás, a kőoszlopok pedig sértetlenül, büszkén merednek az égnek. Ráadásul ez a hely még sokkal nagyobb jelentőséggel fog bírni: teleportkapuként funkcionál, melyen keresztül a később bekerülő új területeket el lehet majd érni.

Természetesen az új helyszínekhez friss sztoriszálak, küldetések, szörnyek, fegyverek és tárgyak is kapcsolódnak, sőt új osztályok is érkeznek, a maguk friss képességeivel, mágiáival. Roper abban nem volt száz százalékig biztos, hogy a Patch 1-ben kapunk új kasztot, de a következőkben, melyek a tervek szerint háromhavonta érkeznek majd, biztosan. És amint az már korábban elhangzott, a ládánk, azaz cuccaink tárolója egy 6x8-as szekcióval bővül, bónuszként.

Az egyes minikiegészítőkön kívül témacsomagok is tervbe vannak véve, amelyek az MMO-játékosok előtt már ismertek, azaz egy-egy ünnep, mint például a karácsony témakörére hangolt cuccok és körítések lapulnak bennük (limitált ideig elérhető területek, szörnyek, missziók, jutalmak, különféle rendezvények, és az oly népszerű minilények, azaz petek).

Hellgate London: csudák – jó pénzért...Hogy fokozzuk a dolgot: a Hellgate London Underground portál még több jóságot ígér. Például Hardcore módot, melyben minden karakternek csak egy élete lesz, és nincs respawn, feltámadás, akik pedig igazán bátrak, az Elite Hardcore szintet is megpróbálhatják. Benne lesz a pakkban persze a már ígért klánalapítás is, melyet egy Guild Herald (céhcímer) megvásárlásával indíthatunk. Mindenki egy időben csak egy banda tagja lehet, és ha a vezető lelép, átadhatja a kormányt egy céhtársának. Szintén az előzetes tervekhez igazodva kapunk PvP módot is, az egymás elleni harcra speciális arénákban keríthetünk sort, egyedül és csapatban egyaránt, a győztesekre speciális jutalmak várnak. A pontgyűjtők sem maradnak ki: kőkemény feladatokat és hosszú távú megbízásokat vállalhatnak be, melyek értékes pontokat jelentenek (Xboxon ez ugye az Achievement-rendszer része, nem tudom, PC-n ez érvényes-e).

A többjátékos szekció is kap némi extrát, például akciós lehetőséget, ahol a különféle cuccainkat elárverezhetjük, illetve a játékba épített, belső e-mail rendszert is – jó hír, hogy ezt nemcsak az előfizetők, de a játék „mezítlábas” vásárlói is élvezhetik majd, remélhetőleg ez már a Patch 0 része lesz. Érdekesség, hogy eme foltban teljesen megváltozik majd a helyszínek elrendezése is, ugyanis a bétatesztek visszajelzései alapján a fejlesztők átcsoportosították ezeket, hogy jobban elkülönüljenek az egyes fejezetekben. Ugyancsak a kritikák miatt változni fog a fegyverek statisztikájának megjelenítése, és e szerszámzatok összehasonlításának rendszere is, ugyanis most túlságosan leegyszerűsített és kissé faramucinak találtatott a dolog; a jelenlegi „power rating” helyett a tervek szerint a srácok visszatérnek az akció-RPG-k jól bevált DPS (damage per second) szisztémájához.

Nos tehát, a fentiek alapján ki-ki eldöntheti, hogyan viszonyul ehhez az egészhez. Személyes véleményem az, hogy szólistaként nem éri meg a dolog: ha háromhavonta kapok egy új helyszínt, kasztot, és a többit, az azt jelenti, hogy ezért 30 dollárt csengettem ki, ami "jobb helyeken" egy teljes expanzió ára, és így „no comment” kategória. Ha a multik megszállottja valaki, érdemesebb átgondolni a dolgot, de itt a nagy kérdés az, nem talál-e hasonló vagy jobb játékélményt kínáló címeket akár ingyen (egészen a Diablo II-től az olyan nem fizetős MMO játékokig, mint a Guild Wars), akár hasonló árkategóriában, az MMOG-szegmensben. Én ezúton tehát fenntartásomat fejezem ki eme üzleti modellel szemben, de a döntés joga a ti kezetekben van...