Kezdjük pozitívan a dolgot: a Battlefield 6 legújabb, 1.1.1.5-ös számú frissítése egyáltalán nem sikerült rosszul! Néhány nagyon durva, a kezdetek óta a játékban lévő hibát és exploitot fixált a tapaszcsomag. Nincsenek többé drónon magasba repülő emberek? Szuper! Végre van mit tenni repülővel és helikopterrel a Lock-Guided rakéták ellen? Hála az égnek! Még a furcsán elszámolt kihívások nagyja is barátságosabb lett? Itt volt az ideje! Összességében tényleg örülhetünk az újdonságoknak, de a DICE fű alatt eszközölt egy olyan változtatást is, ami szinte teljesen megöli az egyik legnépszerűbb játékmód eddigi dinamikáját.

Nyugi, a Conquest maradt a helyén, vagyis a világ még nem dőlt össze teljesen! A másik nagy favoritot, a Breakthrough-t érte a változtatás, méghozzá egy nagyon kritikus ponton. Jól tudjuk, hogy amíg a Conquest és az Escalation a nagyobb pályás, szellősebb taktikai ütközeteknek ad teret, a Breakthrough egy adrenalit pumpáló daráló, ami a pályák apróbb szeletein tereli nagy csomópontokba az ütközeteket. Nos, nem véletlen, ha ez a látványos őrület a frissítés óta kevésbé tűnik látványosnak meg őrültnek.

Azt történt ugyanis, hogy az alapvetően 64 főt támogató Breakthrough játékosszámát lecsökkentette a DICE, így a legtöbb pályán már 48 fős (24vs24) a játékoslimit. Összesen tehát 16 játékost vettek le bármiféle komolyabb indok nélkül a pályáról, ez pedig nagyon is érezhető változás. A csaták intenzitása megcsappant, és némileg borult az egyensúly is, hiszen kevesebb játékossal (és ezáltal kevesebb aknával, rakétavetővel) nőtt a járművek jelentősége is. Egyedül a két legnagyobb pályán, a Mirak Valley-n és az Operation Firestormon tartották meg a 64 fős Breakthrough-meccseket, az Empire State, Manhattan Bridge, Liberation Peak, New Sobek City, Blackwell Fields és a Siege of Cairo mind csupán 48 fős csatákat támogat mostantól ezen a játékmódon. Kinek kellett ez?

Borítókép forrása: Steam