• Jóval a Blizzcon előtt kiszivárgott az Overwatch 2 és a Diablo 4 is
  • Ennek kapcsán az Overwatch vezető tervezője a szivárgások hatásáról beszélt
  • Szerinte elsősorban az a gond, hogy így csak zavaros információk jutnak el a játékosokhoz

A szivárgások napjainkban igen gyakoriak a játékiparban, és bár a legtöbb ilyen idő előtt netre kikerülő információról ki szokott derülni, hogy csak puszta spekuláció volt, néhány esetben a szivárogtatók igenis a fején találják a szöget, gondoljunk csak az Overwatch 2 vagy a Diablo 4 esetére az idei Blizzcon kapcsán.

Ennek fényében pedig talán nem is annyira meglepő, hogy a Blizzard alelnöke és az Overwatch vezető tervezője, Jeff Kaplan, nemrég egy interjúban is beszélt a szivárgásokról, illetve azok káros hatásairól. Kaplan szerint egy-egy szivárgás kétféleképp fejti ki negatív hatását: egyrészt a játékosokhoz is csak zavaros, féligazságokkal tűzdelt információk jutnak el, és ezek alapján ítéli meg a játékot, másrészt a fejlesztők morálját is nagyon le tudja húzni, ha idő előtt kikerül a munkájuk a netre. Ha például egy művész sokat dolgozik egy grafikán, és aztán azt egy rosszminőségű képernyőképen látja viszont először a nagyközönség, az elég lelombozó lehet.

Külön érdekesség, hogy Kaplan már a Blizzconon is nekiment egy kicsit a szivárogtatóknak: ekkor az Overwatch 2 felkonferálását azzal kezdte, hogy sajnos elfelejtette, mit kéne mondania, de semmi gond, hiszen a netre már úgyis kikerült mindent, amit be kellene jelentenie.

overwatch-jeff-caplan-01.jpg