Változatos pályákkal, lebilincselő, logikusan felépített és csavaros történettel, valamint mesterien adagolt feszültséggel dolgozott az idén debütált - és sokak által máris az év játékának kikiáltott - Bioshock. Miután a Halo 3 PC-re nem debütált idén, így talán esély van rá, hogy imádni való szerkesztőségünk deli tagjai is elismerik: idén jobb PC-s játék nem került piacra. Az Unreal 3 motort profin felhasználó, atmoszferikus akciójátékban szinte minden megvolt, amelyre sokan a System Shock második része óta könnyes szemmel vártunk - éppen csak annak a programnak az egyik legnagyobb előnyét, a szerepjáték-elemeket, és az ezzel érkező hihetetlenül magas újrajátszási rátát nem sikerült belőniük a fejlesztőknek, ennek eredményeképpen pedig a Bioshock igazi egy éjszakás kaland. Vagy mégsem? Most kiderült, a fejlesztők Xbox 360 és PC platformokra egyaránt dolgoznak egy folton, amelynek tartalmáról titoktartási szerződést kellett aláírni az egész brigádnak. Vajon mi készül a valaha Irrational Gamesnek nevezett stúdió berkeiben?

Készül a Bioshock patchA találgatás máris elindult. Míg egyesek - és ez, ismerve korunk pénzéhes marketinggépezetét, reálisnak tűnik - pusztán apróbb hibák javításáról, némi teljesítménynövekedésről beszélnek, addig mások - hivatalos forrásokra hivatkozva - ennél jóval merészebbek: egy kivágott új fejezet beillesztését, vagy éppenséggel két fős kooperatív móka beépítését rebesgetik. Természetesen mindezek csak pletykák, és amíg a Take-Two hivatalosan be nem jelent valamit, addig javaslom kedves olvasóimnak, hogy bizakodjanak kizárólag az első, a hibajavító verzióban - így pedig, ha véletlenül kiderül, hogy ennél jóval többről van szó, maximum kellemesen csalódnak a dologban.

Somewhere beyond the sea, somewhere waitin' for me...