Több dolgozói is megerősítette, hogy a kritikusok panaszaira és a játékosok visszajelzéseire alapozva még a bezárás előtt megkezdték a Kingdoms of Amalur: Reckoning 2 fejlesztését. A tervük az volt, hogy egy grafikailag jobban kidolgozott játékot tegyenek le az asztalra, amiben kibővített harcrendszer, kevesebb töltőképernyő, és egy jobb, a játékosok cselekedeteit kihangsúlyozó történet várja az érdeklődőket.

A nagyjából 20 millió dollárra becsült IP a 38 Studios és a Big Huge Games bezárása után Rhode Island birtokába került, s csak az állami apparátus illetékesein múlik, hogy ki kapja meg a licenceket és a kezdetleges kódsorokat. Elméletben lehetőség van arra, hogy egy másik stúdió átvegye a fejlesztést, ám ez korábban a szerződésben kikötött feltételek miatt nem valósulhatott meg (csak a 38 Studios készítheti el a folytatást), most pedig az az akadálya, hogy a kormányzóság túl sokat kér az IP-ért.

A Big Huge Gamesnél dolgozóktól továbbá megtudtuk azt is, hogy a 38 Studios tényleges munkát nem végzett a Reckoningon, hiszen ők a már három éve készülő MMORPG-jükkel foglalkoztak, s mellesleg erre ment el a Rhode Islandtől felvett kölcsön is. Kiderült: a Kingdoms of Amalur az EA pénzéből készült, azt a 75 millió dollárt pedig a Project Copernicus emésztette fel teljes egészében.

Érdemes még tudni, hogy a tervezett hibajavítás nagy valószínűséggel már nem fog elkészülni. A fejlesztők még a bezárás előtt elkezdték készíteni a kamerakezelést javító, különböző bokgarakat kiirtó és két új nehézségi szintet hozó tapaszt, ám végül nem tudták befejezni a munkát.