A széria történelmében most történik meg először, hogy a PC, illetve az Xbox és PlayStation konzoljai mellett a Nintendo éppen aktuális gépén is egyidőben jelenik meg az új Borderlands... legalábbis többé-kevésbé. Azt eddig is tudtuk, hogy a három nagyobbacska rendszeren szeptember 12-én robban be a Gearbox looter shootere, a Switch 2-es verzió azonban némileg csúszik a saját premierdátumával, de tényleg csak egy keveset. Mindössze pár héttel később, október 3-án érkezik meg ide a port, amelyről a stúdió elnöke, Randy Pitchford elmesélt egy-két ropogósan friss infót – melyek közül sajnos nem mindegyiknek örülhetünk.

Kezdve azzal, hogy a Nintendo Switch 2-re szabott kiadás 30 fps-es képfrissítési sebességet céloz, dokkolt és kézi módban egyaránt, ám az már egészen biztos, hogy ez sem lesz egy kifejezetten stabil szám. Pitchford elmondása szerint mindennél fontosabb volt a fejlesztőcsapat számára, hogy semmivel se legyen kevesebb a Switch 2-es port, emellett pedig zökkenőmentesen támogassa a keresztplatformos játékot az összes többi kiadással, ennek viszont a szerencsétlen velejárója, hogy néhol beeshet a képkockaszám. Főleg az intenzívebb harci jelenetek során számíthatunk ilyesmire, illetve akkor, ha többjátékos lobbit hostolunk handheld módban. Mindezt egyébként azután jelentette be a Gearbox elnöke, hogy egy külön promóvideóban áradozott arról, hogy milyen fergetegesen jó Switch 2 kompromisszumok nélküli hardverére fejleszteni.

Cserébe viszont pár izgalmas, Switch 2-ekluzív feature is helyet kap a némileg késő, némileg szaggató portban. Ilyen például az egyedi egeres mód, aminek köszönhetően a Switch 2-es játékosok az asztalnál ülve egyetlen csuklómozdulattal válthatnak a hagyományos kontrolleres irányítás és a Joy-Con 2 egérszerű irányítása közt. Emellett a Nintendo konzolja támogatja majd a Borderlands 4 lokális 4 fős kooperatív módját is – persze nem egyetlen konzol osztott képernyőjén, hanem több Switch 2 szinkronizálásával.

Borítóképek forrása: Gearbox Software, Steam