• Gyengén startolt a Redfall Steamen
  • Amit aztán drasztikus visszaesés követett
  • Mostanra ezer alá csökkent az egyikdejű játékosok száma

Phil Spencernek vélhetően akadnak problémái az alvással mostanában, hiszen az Xbox egyik legnagyobb idei exkluzívjának szánt Redfall (bár valljuk be őszintén: soha nem tűnt egy nagy megfejtésnek a játék) olyan szinten a földbe állt, hogy az még a Holdról is látszik. Nem elég, hogy a kritikusok az Arkane (messze) legrosszabb játékának tartják (bár ezt éppenséggel az austini részleg csinálta, aminek innentől nem jósolunk fényes jövőt), még a játékosok is utálják, amiről nem csak a felhasználói értékelések tanúskodnak, hanem a napok alatt megcsappant játékosszám is.

redfallsteamdb.jpg

A SteamDB mérései szerint a program finoman szólva sem kezdett túl acélosan a Valve platformján, a megjelenést követően ugyanis csak alig több mint 6000 felhasználó volt kíváncsi arra, mit hoztak össze a készítők cirka négy év alatt. Összehasonlításképp: a Deathloop ennek több mint a háromszorosával kezdett anno, és majdnem egy hónapnak kellett eltelnie ahhoz, hogy a Redfall csúcsáig csökkenjen az időhurkos lövölde iránti érdeklődés. A vásárlók zöme pedig a jelek szerint hamar belátta, hogy nem jó helyre ment a pénz, jelen sorok írásakor ugyanics csupán 873 játékos nyüstöli a programot, ami egy AAA-cím esetében nem csupán kimeríti, de lényegében újradefiniálja a csúfos kudarc fogalmát. Xboxon – a Game Pass miatt – feltehetően valamivel jobb a helyzet, de kötve hisszük, hogy a tervezett tartalomból bármi is meg fog valósulni.