Videojátékok terén sem kell a szomszédba menni egy kis noire-ért, a Discworld kalandprogram-sorozat harmadik darabja már alcímében is bebizonyította, hogy erről van szó (mondjuk ott, Pratchetthez méltóan, inkább parodizálták a stílust), de a mindenki által ismert Max Payne első és (főképp) második része is ezen a területen hódított, nem is kis sikerrel. A Team Bondi (Sam Houser, a GTA atyjának cége!) évekkel ezelőtt, 2006-ban (!) jelentette be, hogy pepita GTA-t készít, amelyben a játékos a jófiút alakítja fekete-fehérben (a szó szoros értelmében), aki magándetektívként Los Angeles utcán próbál meg felderíteni számtalan bűntényt — és jól is él belőle, amíg be nem sétál a végzet asszonya, aki aztán a biztos halálba, a korrupció melegágyába küldi: főhősünknek ezután nem csak a szerelemmel és a tüdőrákkal (hiszen dohányzik), de az angyalok városának komplett alvilágával is szembe kell szállnia...

A projekt annyira jól hangzott, hogy bevallom, én nem vártam semmit úgy, mint őt — még akkor is, ha sajnos PC-re nem, csak és kizárólag konzolokra volt bejelentve. Hozzá kell tenni, hogy gyermekkorom óta függök a klasszikus hollywoodi moziktól, már pedig a film noire, mint műfaj az álomgyár virágkorában volt ünnepelt, Humphrey Bogart neve például ezek miatt maradt örökre az emberek emlékezetében. A gond csupán az volt, hogy a bejelentés után egy darab (!) képet sem kaptunk, se információt, így sokan úgy gondolták, lőtték a projektet, most azonban a stúdió megnyugtatta a kedélyeket. Embereket (3D modellezőket, dizájnereket és vezető programozókat) toboroznak. Miután a Rockstar (vagyis a produceri bagázs) a következő GTA-kaliberű őrületet látja a témában, úgy látszik, nem mond le róla — mi pedig csak reménykedhetünk benne, hogy sikerül klasszikust teremteni. Hiszen akkor azt hiszem, ez egy csodálatos barátság kezdete lesz...

Alant az egyetlen hivatalos videó, sok évvel ezelőttről...