A Media Molecule műhelyében készülő LittleBigPlanet 2 -- ha lehet hinni Eric Levine-nak, a Sony marketingigazgatójának -- már nem csupán egy oldalnézetes platformjáték, mellyel új pályákat hozhatunk létre és oszthatunk meg, hanem egy jól álcázott fejlesztőkészlet. A folytatásba ugyanis olyan sok új eszközt tömtek, hogy a lehetőségeinknek most már tényleg csak a képzeletünk szabhat határt.

A programozható Sackboyoknak, a lekicsinyíthető logikai tábláknak, a videószerkesztőnek és a milliónyi egyéb új eszköznek hála már nem csak egyszerű pályákat készíthetünk, hanem kalandjátékokat, felülnézetes versenyjátékokat, multiplayer lövöldéket és még ki tudja mi mindent, a megszállott játékosok ugyanis bármire képesek, ha pedig az LBP-ről beszélünk, van elegendő elszánt figura.

A téli időszakban megjelenő -- természetesen PlayStation 3 exkluzív -- játék továbbá támogatja a PlayStation Move-ot, ami jelentősen megkönnyíti majd a tervezői munkát, ám ami még ennél is jobb, hogy a játék befogadja az első résszel készült több mint kétmillió pályát, melyek a javított grafikának és fizikának köszönhetően szebbek és szórakoztatóbbak mint valaha.