Bármennyire is vártuk a hányatott sorsú Dragon Age: The Veilguard (korábban Dreadwolf) érkezését, már az első előzetesek láttán sejthető volt, hogy nem ez lesz a BioWare nagy visszatérése. Végül aztán igazuk is lett a szkeptikusoknak, mert bár a szakma képviselői a keblükre ölelték az időközben távozott Corinne Busche agyszüleményét, a játékosok zöme közel sem volt annyira elragadtatva a szerepjátékot csak nyomokban tartalmazó akció-RPG-től. A veterán rajongók nem igazán tudtak mit kezdeni a valós idejű harcrendszerrel és a könnyed tónussal, ám ennél is nagyobb problémát jelentett, hogy a forgatókönyv egy utolsó pillanatban összedobott középiskolai fogalmazásra hajazott, az erőltetett diverzitás pedig pillanatok alatt kizökkentette az eszképizmusra vágyó játékosokat.

A sorozat gyökereitől való teljes eltávolodásnak végül meg is lett az eredménye, hiszen a sorozat legfrissebb, vélhetően utolsó darabja csúnyán elhasalt a kasszáknál, melynek következtében az EA szélnek eresztette a szebb napokat is látott stúdió egy részét. „Mi lesz így az új Mass Effecttel?” – kérdezhetik az aggódó fanok, és bár a kiadó mostani leépítései miatt jogosnak mondható a félelem, a stúdió egykori alkalmazottja szerint pont a The Veilguard bukása miatt lehet igazán jó a következő űrkaland.

Mark Darrah, a Dragon Age 2 rendezője és a Dragon Age: Origins producere (tanácsadóként egyébként a The Veilguard fejlesztésében is részt vett) a MrMattyPlays-nek adott videóinterjúban értekezett arról (via TheGamer), hogy bár roppant sajnálatos a The Veilguard zakója, végső soron ez lehet a legnagyobb adu Michael Gamble (az Mass Effect „5” rendezője) kezében.

„Szerintem kevésbé lesz kaotikus [az új Mass Effect fejlesztése]” – fogalmazott Darrah a fent mellékelt videóban. „Úgy gondolom, a Mass Effect csapata a The Veilguardra mutatva bátran azt mondhatja [az EA-nek], hogy »Távol kellene maradnunk ezektől a dolgoktól, hiszen nézzétek, mi történt.«” – tette hozzá. Az alkotó szerint a BioWare-nek a fantasy opuszt kellene felhasználnia arra, hogy kicsikarja az Electronic Arts-ból a szükséges erőforrásokat, ráadásul szintén a The Veilguardra hivatkozva lehetne garantálni a kellő kreatív szabadságot, végső soron ugyanis azért siklott ki ennyire a projekt, mert a kiadó eredetileg live service-ben gondolkodott. Bízzunk benne, hogy a stúdió ügyesen keveri a lapjait, mivel ha ez a program is kapufának bizonyul, garantáltan nem lesz több dobása. 

A borítóképek forrása: EA