Toborzások ide vagy oda, az EA mostani ténykedéseinek fényében egyáltalán nem lepődnénk meg azon, ha a kiadó egyik napról a másikra beszántaná a Dragon Age: The Veilguarddal óriásit zakózó BioWare-t. Ez persze az elképzelhető legrosszabb forgatókönyv, ám a Respawn Entertainmentnél történt változások, valamint a Fekete Párduc-játékon ügyködő Cliffhanger Games bezárása után sajnos nem hagyhatjuk figyelmen kívül ezt az eshetőséget – már csak azért sem, mert a szebb napokat is látott stúdió sem úszta meg a „tisztogatást”.
Ettől függetlenül azért továbbra is gőzerővel (?) készül a soron következő Mass Effect, ami jobb esetben képes lesz kiköszörülni az Andromeda, az Anthem és a The Veilguard okozta csorbát – ha nem jön össze a bravúr, nagyjából garantált, hogy már másnap csomagolhatnak a fejlesztők. Hiába harangozták be évekkel ezelőtt, sajnos továbbra is csak kérdőjelek keringenek a Shepard történetét folytató program körül – annyi biztos, hogy a legutóbbi (feltehetően utolsó) Dragon Age grafikai stílusával nem fogunk találkozni. Mivel elég messze vagyunk még attól, hogy alaposabban is bemutassák a sci-fi franchise következő állomását, lényegében minden apró morzsának örülnünk kell, köztük a mostaninak, ami leginkább azoknak csalhat mosolyt az arcukra, akik imádják az eredeti alkotások látványvilágát.
Maga a projekt felett bábáskodó Michael Gamble erősítette meg ugyanis egy tweetre reagálva (via GamesRadar+), hogy az első három rész látképeinek meghatározó elemét képező lens flare effekt a folytatásban is visszatér, pezsgőt bonthatnak tehát azok, akik szeretik J.J. Abrams kedvenc vizuális effektjét. Ennél többet sajnos nem közölt a rendező, de ebből is látszik, hogy a (megmaradt) csapat igyekszik kedvezni a fanoknak – persze nem az Unreal Engine 5-tel életre keltett látvány, hanem a sztori és a karakterek fogják meghatározni az új, egyelőre cím nélküli Mass Effect sikerét és minőségét. Én a magam részéről továbbra is bízom benne, hogy valami csoda folytán egy, az elődeihez méltó akció-RPG-t kapunk, ám a The Veilguard előtt is megpróbáltam optimista lenni, és tudjuk, annak mi lett a vége.
A borítóképek forrása: BioWare