Egy svéd cég, a Klarna vezetője egykor úgy gondolta, hogy a mesterséges intelligencia lehet a jövő a vállalat számora. A szókimondó vezérigazgató, Sebastian Siemiatkowski nagyon erősen hitt az AI által nyújtott munkaerőben és lenyűgözte a mesterséges intelligencia térhódítása. A 2021-ben 45,6 milliárd dollárt érő cégének munkaerejét ezért teljesen átszervezte. Hatalmas magabiztossággal kijelentette, hogy a mesterséges intelligencia a fordítástól kezdve a kreatív tervezésig mindent el tudna látni, sőt még akár a vezérigazgató munkáját is. A vállalat ezért elbocsátotta ügyfélszolgálati csapatának nagy részét, 2022-ben pedig hidegzuhanyként érkezett a hír, hogy mintegy 700 alkalmazottnak mutatnak ajtót. Siemiatkowski ekkor azt mondta, hogy az AI az összes munkaerőt pótolni fogja és nem lesz probléma. De bizony lett! – mondta a narrátor.

chatgpt-image-2025-jun-11-141713.png

2024-re a jelentések a Klarna szolgáltatási minőségének romlását és az ügyfelek elégedetlenségének növekedését jelezték. A vállalatnak a mesterséges intelligencia révén a költséghatékonyságra való összpontosítása a vezérigazgató által elismert „alacsonyabb minőségű” szolgáltatást eredményezett. A felülvizsgálatok azt mutatták, hogy az AI-rendszerek egyszerűen nem képesek megbirkózni a rájuk bízott feladatok zömével és nem tudják 100%-os precizitással helyettesíteni az emberi munkaerőt. Sebastian Siemiatkowski elismerte, hogy hibáztak és most ismét valódi embereket vennének fel – akár azok közül, akiket annak idején elküldtek.

A borítókép illusztráció