• Rábukkantak egy októberben benyújtott szabadalomra, mely a Rockstarhoz köthető
  • Az NPC-k viselkedését élethűbbé tevő technológia szerepel benne

A Grand Theft Auto 6 létezését továbbra sem ismerte el sem a fejlesztő Rockstar North, sem a kiadó Take-Two Interactive, aligha kételkedhetünk abban azonban, hogy a játék – még ha csendben is, de – készül. Hogy a kapcsolódó pletykák közül mennyiben van igazságtartalom, az már más kérdés, most mindenesetre nem egy újabb híresztelésről van alkalmunk beszámolni, hanem egy szabadalomról, melyet még októberben nyújtott be a Take-Two.

minden-eddiginel-elethubb-jarokelokkel-es-autosokkal-johet-a-gta-6.jpg

A megoldás egy olyan technológiát ír le, amely sokkal élethűbbé teszi az NPC-k viselkedését. Nemcsak a járókelőkről van szó ráadásul, hanem az autósokról is, ahol különösen szembetűnő, hogy szinte mindenki pontosan ugyanúgy vezet – ezen szeretnének változtatni olyan megoldásokkal, mint például a dugókat elkerülő és alternatív útvonalakat kereső, vagy éppen az esti órákban óvatosabban közlekedő sofőrök.

Hogy miből sejthető, hogy a szabadalom a GTA 6-hoz köthető? Egyrészt abból, hogy szerzőként a Rockstar North technikai vezetője, David Hynd, illetve a vezető AI programozó, Simon Parr vannak megjelölve, másrészt pedig abból, hogy a forgalom mellett többek között autós üldözésről is szó esik benne. Nagyon úgy tűnik tehát, hogy a következő Grand Theft Auto-játékkal ismét új szintre szeretnék emelni a sandbox akciójátékok műfaját.