Még a legjobb, legnagyobb hatással bíró videójátékokat is kikezdheti az idő vasfoga, elég csak a GTA 3-ra gondolni, melynek időre menő küldetéseitől (Grand Theft Auto, valaki?) ma már a falra tudnánk mászni, de a Halo: Combat Evolved The Library nevezetű pályája is elég nagy tüske az emberek szemében. A 2006-ban megjelent The Elder Scrolls 4: Oblivion ugyan sorra kapta anno a maximális értékeléseket (nem véletlen a 94 pontos Metascore), nem mellesleg a szerepjátékok kedvelői is odáig voltak érte, ám az már akkor is látszott, hogy a velünk együtt szintet lépő ellenfelek alaposan belerondítanak az élménybe (még az RPG egykori dizájnere, Bruce Nesmith is belátta, hogy elhibázott volt a koncepció), ahogy a történettől sem estek hanyatt a felhasználók – bár ez minden Bethesda-cím esetében elmondható. A program másik nagy hibáját a sztori központi elemét képező Oblivion kapuk jelentették, az azok túloldalán lévő területek ugyanis elképesztően egysíkúra sikeredtek, így a harmadik-negyedik „kiruccanás” után már az egyedi látvány sem volt képes megakadályozni, hogy felüsse a fejét az unalom.

Ezt pedig már az új érkezők is jól tudják, hiszen többek között a punchingtigers19 nevű Reddit-felhasználó is írt egy posztot ezzel kapcsolatban (via The Gamer), ami néhány nap leforgása alatt több ezer upvote-ot kapott, jelezvén, hogy rengetegen egyetértenek vele. Többen is leírták, hogy Oblivion síkjain lehet leginkább fejleszteni az atlétikát és az akrobatikát, hiszen a futás és az ugrálás segítségével hamar(abb) eljuthatunk a szakasz végét jelentő Sigil Stone-okig, megszabadulva ezzel a pokoli unalomtól.
Persze tény és való, hogy a főküldetésekhez tartozó szegmenseket leszámítva az összes Oblivion kapu opcionális, ám a hozzám hasonló maximalisták vélhetően igyekeznek minél többet romba dönteni (cselekmény szempontjából igazából van értelme a ritkításnak), ami egy idő után még akkor is borzalmasan repetitívvé válik, ha percek alatt megmásszuk a kiutat jelentő tornyot. Jó hír viszont, hogy a minden idők (egyik) legambiciósabb rajongói projektjének tekinthető, szerencsére az Oblivion Remastered ellenére is gőzerővel készülő Skyblivion állítólag valóban egyedi Oblivion síkokat (valamint egyéb dungeonöket) kínál majd, így akik a hátuk közepére sem kívánják ezeket a részeket, valószínűleg jobban fogják kedvelni a nem hivatalos felújítást, mint a Virtuos opuszát.
A borítóképek forrása: Steam, PlayStation