Szinte minden Bethesda-játékban hajlamosak lehetünk elfeledkezni a fő történetszálról, méghozzá rögtön két okból kifolyólag. Az egyik, hogy sajnos sem a The Elder Scrolls-széria egyes epizódjaiban, sem pedig a Fallout-sorozat Bethesda által készített felvonásaiban nem sikerült túl acélosra a fősodor (ez igazából a Starfieldre is igaz, bár ott legalább karakterek szintjén próbálkoztak az írók), a másik pedig, hogy a stúdió összes RPG-je tonnányi tartalmat zúdít a nyakunkba, így rendkívül könnyű letérni a fináléhoz vezető útról.

Természetesen a nemrég megjelent Oblivion Remastered esetében sincs ez másként, hiszen – akárcsak a 2006-os alapmű – a Virtuos Unreal Engine 5-öt használó felújítása szó szerint több száz mellékküldetést és nagytakarításra váró dungeont (legyen az barlang, elhagyatott erőd vagy ősi rom) kínál, a bőség zavara miatt pedig eszünkbe sem juthat, hogy ott lapul a zsebünkben a Királyok amulettje.

Mindez persze nem csupán feltételezés, hiszen – ahogy arra az IGN cikke is rámutatott – számokkal bizonyítható, hogy a veterán rajongók és az új érkezők túlnyomó többsége máig nem zárta be az utolsó Oblivion kaput. Steamen például csak a felhasználók 4,5%-a büszkélkedhet a főküldetés teljesítéséért járó Champion of Cyrodiil nevezetű achievementtel, Xboxon pedig még rosszabb a helyzet, mivel kevesebb mint a játékosok 3%-a látta csupán Martin Septim hősi tettét. Az igazsághoz persze az is hozzátartozik, hogy szinte minden játék (legyen az nagy lélegzetvételű RPG vagy néhány órás FPS) esetében eléggé siralmasak a statisztikák ebből a szempontból, amit én speciel sosem tudtam mire vélni – ha valaki pénzt áldoz egy alkotásra, akkor adja magát, hogy legalább egyszer eljut a stáblistáig, nemde?

A borítóképek forrása: Bethesda