A Bethesda és a Virtuos összefogásának köszönhetően végre modern köntösbe bújtatva is átélhetjük a negyedik The Elder Scrolls-játék varázsát, üröm viszont az örömben, hogy a rendkívül nagy sikert aratott Oblivion Remastered sajnos nem szerepel túl jól technikai fronton, és akkor most nagyon finoman fogalmaztunk. A részletekbe menő elemzéseiről ismert Digital Foundry munkatársa, Thomas Morgan alaposabban is szemügyre vette az Unreal Engine 5-öt használó felújítás konzolos verzióit, a szakértő pedig mind PlayStation 5-ön (valamint PS5 Prón), mind pedig Xbox Series X/S-en komoly problémákat tapasztalt, melyek azonnali javításra szorulnak.
Az elemző kiemelte, hogy az Oblivion Remastered egyáltalán nem ápol jó viszonyt a stabil 60fps-sel Performance mód esetén, ám még ennél is nagyobb probléma, hogy minél több ideig pörög a kaland, annál inkább romlik a teljesítmény – valószínűleg memóriaszivárgás áll a dolog hátterében. Ez utóbbit egyébként jómagam is tapasztaltam, amikor volt időm huzamosabb ideig nyüstölni az RPG-t, a másik említett problémával viszont, miszerint egy mentés túl gyakori betöltése összeomláshoz vezet, még nem találkoztam, pedig a zártörés miatt gyakran élek ezzel a lehetőséggel.
Súlyos problémákkal küzd tehát jelenleg az Xbox Game Pass kínálatában is fellelhető szerepjáték, amit jó lenne mihamarabb javítani – remélhetőleg a Virtuoshoz is eljut a Digital Foundry videója, valamint a játékosok panaszáradata. Tekintve, hogy a szintén UE5-öt használó S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl is közel vállalhatatlan állapotban került fel a boltok polcaira, egy picit kezdünk aggódni a The Witcher 4 miatt – pláne annak fényében, hogy a CD Projekt RED-nek még a házon belüli REDengine-nel is akadtak problémái. Ti tapasztaltatok hasonló problémákat az Oblivion Remasteredben?
A borítóképek forrása: Bethesda