Pontosan egy héttel ezelőtt érkezett meg Xbox Series X/S-re és PlayStation 5-re a Ready or Not, azóta pedig a játék és a fejlesztői nyakába egyaránt zúdul hideg és meleg is. Habár a konzolos port nagy sikereket arat az új játékosok körében, és a tesztünkben mi is beszámoltunk arról, hogy milyen remek lett az átirat, az évek óta aktív PC-s tábor folyamatos review bombing alatt tartja a taktikai lövölde PC-s verzióját. Köszönhető ez annak, hogy a játékot ezen a platformon is némi cenzúra érte a konzolos megjelenéssel, illetve terjengtek olyan álhírek is, amely szerint a legutóbbi frissítéssel csúnyább lett a Void Interactive alkotása – mint később kiderült, a hangulatkeltők grafika modokat használó képeket hasonlítottak össze a játék eredeti, vanilla verziójával.
Most azonban újabb hullámban érkezik a hidegvíz: ezúttal arra lettek figyelmesek a játékosok, hogy az ír fejlesztőcsapat generatív AI segítségével készítette el a játék bizonyos vizuális asseteit, méghozzá elég amatőr módon. Az általunk lejjebb mellékelt, eredetileg Redditen közzétett kép tisztán demonstrálja, hogy a játék egyik küldetésében (amelyben egy streamer lakását kell átkutatnunk) egy egészen bizarr anime lányos poszter látható. Nem elég, hogy a karakter homloka kimeríti nemcsak a 5head, de a 6head fogalmát is, nem kevesebb, mint három sornyi szemöldök sorakozik a szemei fölött. A poszt alatt kommentelők szerint pedig ez egyáltalán nem az egyetlen eset. Számos olyan "fotó" is helyet kapott a játékban, amelyeken valósághű emberi arcok láthatók, ám úgy fest, ezek és jópár további poszter is mesterséges intelligenciával generált tartalom, melynek használatáról a Void Interactive sehol nem tesz említést.
Hiába a botrányok, remekül fogy a Ready or Not
Annak ellenére azonban, hogy a Ready or Not komoly kereszttűz alá került a napokban (és nem minden esetben alaptalanul), a játék köszöni szépen, remekül van, főleg az eladásait tekintve. A Void Interactive elnöke, Julio Rodrigues nemrég LinkedInen osztotta meg a hírt, miszerint a konzolos kiadások kevesebb mint 4 nap alatt érték el az egymilliós eladást, tízszer gyorsabban, mint eredetileg a PC-s megjelenés idején. Úgy tűnik tehát, hogy sem a review bombing, sem a közösségi média felületein megosztott negatív posztok nem vettek ki túl sok szelet a Ready or Not vitorlájából. A konzolosok élvezik a hiánypótló játékot, és habár a generatív AI említés nélküli használata valóban nem szép dolog, néhány extra szemöldököt egy poszteren még talán meg lehet bocsátani.
Borítókép forrása: Void Interactive, Steam