Megérte iOS-re költöztetni a Resident Evil 4-et és az új Assassin's Creedet?

Az elemzők becslései alapján nem arattak átütő sikert a csúcskategóriás iPhone és iPad készülékekre szánt portok, ennek pedig elég egyszerű oka van.

Jelen pillanatban négy darab AAA játék (Resident Evil 4, Death Stranding, Assassin's Creed Mirage és Resident Evil Village) érhető el a csúcskategóriás iPhone és iPad készülékekre (iPhone 15 Pro és és iPhone 15 Pro Max, illetve az M1, vagy jobb chippel rendelkező iPad Air és iPad Pro modellek), ami akár a mobiljátékok új korszakát is jelenthetné, hiszen eddig nem a konzolokon és PC-n is játszható címeket értettük prémium kategória alatt. Kérdéses viszont, hogy pénzügyileg vajon mennyire mondható sikeresnek az Apple erődemonstrációja, hiszen egyik felsorolt alkotásnak sem a mobilos kijelző a "természetes élőhelye", ergo nem biztos, hogy olyan sokan rávetik magukat a portokra – már csak azért sem, mert meglehetősen drága ketyerékről beszélünk. Nos, az elemzők egyelőre valóban nem jósolnak túl nagy jövőt ennek az iránynak, lássuk is gyorsan konkrétumokat.

resident-evil-4-iphone-15pro.jpg

A Mobilgamer.biz az Appfigures és az Appmagic becslései alapján készített részletes elemzést a szóban forgó játékok eladásairól, a számokat tekintve pedig felettébb siralmas teljesítményt nyújtottak eddig az előző bekezdésben felsorolt produkciók. Az Assassin's Creed Mirage-t például hiába töltötték le 123 000 alkalommal, a program így is csak 138 000 dollár bruttó bevételt termelt, mivel Basim kalandjának első 90 percét teljesen ingyen élhetik át a felhasználók, és csak utána kell kicsengetni a játék árát, tehát 49,99 dollárt. Mindez azt jelenti, hogy kevesebb mint 3000 (!) ember bökött a vásárlás opcióra a próbaidőszak lejárta után, ahogy a többi alkotás sem teljesített sokkal jobban – a Resident Evil 4 esetében 7000-re tehető az eladások száma, míg a Village-ért körülbelül 5750-en, a Death Strandingért pedig 10 600-an nyitották ki a pénztárcájukat. 

A Mobilegamer.biz ugyanakkor aláhúzza, hogy tényleg csak becslésekről beszélhetünk konkrétumok helyett, amit az is alátámaszt, hogy egy másik adatszolgáltató cég, az Appmagic magasabb eladásokat mért – mondjuk nem annyival, hogy sikerként könyvelhessük el az Apple próbálkozását. Az említett vállalat úgy számolt, hogy a Resident Evil 4-ből 15 000, a Village-ből 34 000, a Mirage-ból 5750 (azért ilyen kicsi ez a szám, mert a Ubisoft játéka később jelent meg, mint a többi), a Death Strandingből pedig 23 000 példány talált gazdára, ami ugyan jobb eredmény, mint az előbbi, de a nagygépes verziókhoz viszonyítva így is bőven beleesik a csalódást keltő kategóriába. Az Appmagic tartalomért felelős vezetője, Andrei Zubov szerint egyébként meglehetősen egyszerű oka van annak, hogy ennyire érdektelenségbe fulladt ez a kísérlet, a szakember ugyanis úgy véli, hogy a górcső alá vett programok nem ezekre a hardverekre lettek kitalálva, ráadásul azok, akik megengedhetnek maguknak ilyen drága készülékeket, egészen biztosan rendelkeznek egy jelen generációs konzollal vagy egy csúcskategóriás PC-vel. Nagyon úgy fest tehát, hogy a kisebb kijelző továbbra is az egyszerűbb, casual címek játszótere marad, míg a AAA kategória számára ott vannak nappalikba szánt masinák, valamint az egyre nagyobb szeletet kihasító hordozható PC-k.