• A külsős fejlesztőket is meglepte a Google bejelentése
  • Miszerint 2023. január 18-án leáll a Stadia
  • Több játék is megjelenés előtt áll a platformra

Lehetett rá ugyan számítani, de azért így is hirtelen jött a Google tegnapi bejelentése, miszerint mindössze három év után leállítja a forradalminak szánt felhőalapú szolgáltatását, a Stadia-t. A nagy reményekkel indult projekt nem túl kedvező üzleti modellje miatt (külön meg kellett rá vásárolni a játékokat) soha nem tudott népszerűvé válni az olyan konkurens szolgáltatások mellett, mint például az Xbox Cloud Gaming vagy a GeForce Now. A vállalat pedig a veszteséget megunva 2023. január 18-án végleg kihúzza a dugót, aminek előszele, hogy a vásárlói felület a bejelentést követően nem sokkal teljesen el is sötétült. Az pedig csak egy dolog, hogy a világ nagy része egy közleményből értesült az ügyről, de mint kiderült, a platformra fejlesztő külsős stúdiókat is hidegzuhanyként érte a hír.

"A Tangle Tower 2 nap múlva indult volna a Stadia-n, és ez a cikk volt az első, amit a leállásról hallottam" – tweetelte Tom Vian. A Bard's Tale 3: The Thief of Fate és a Dragon Wars készítője, Rebecca Heineman pedig hozzátette: "November elsején jelenik meg egy címünk a platformra, erről pedig most hallok először?". Mike Rose, a No More Robots nevű kiadó egyik dolgozója szintén kifejezte nemtetszését: "Ó, Istenem... Novemberben jön egy játékunk Stadia-ra. Ki gondolja úgy, hogy a Google nem hajlandó majd kifizetni nekünk a pénzt, amivel tartoznak érte?  Órák teltek el, és még mindig nem kaptam e-mailt a Stadia-tól, és nem tisztázott, hogy mi történik a játékainkkal. Tényleg jó lett volna, ha mostanra tisztázódik a helyzet, vagy legalább felveszik velünk a kapcsolatot az ügyben." Nagyon úgy tűnik tehát, hogy a világ egyik legnagyobb tech-cége hadilábon áll az információközléssel, ha az üzleti partnerekről van szó.