Csak úgy mint az elődjei, a FIFA World Cup South Africa is a grafikát és a játékmenetet érintő újítások garmadájával fog érkezni, ám ezúttal semmi radikális változást ne várjunk. A fejlesztők ugyanis elsősorban a játékmenet finomítására koncentráltak.

Idén a kezelés és a játékosok mesterséges intelligenciája egy picivel megint jobban tükrözi majd a valóságot. A csapatársaink ugyanis több változó figyelembevételével keresik majd az üres helyeket, az ellenfél jobban megérti a kialakult helyzetet és ennek fényében helyezkedik, a kapusok jobban fogják a szögeket, a számunkra pedig egy összességében változatosabb, gazdagabb játékmenet nyílik meg. (A hosszú átíveléseket például vállal is továbbíthatjuk, illetve apró trükköket is használhatunk szabadrúgás alkalmával.)

FIFA World Cup South Africa FIFA World Cup South Africa FIFA World Cup South Africa

Érdesség, hogy a játékmenetet a környezeti hatások mellett az is befolyásolja, hogy az adott csapat (összesen 199 nemzeti tizenegy lesz) hol játszik. Simon Humber, a játék producere példaként megemlítette, hogy Írországot jóval nehezebb lesz otthon, a Windsor Parkban megverni, mint idegenben, a környezeti hatások, például a ritkább levegő pedig, kis mértékben ugyan, de befolyásolják majd a játékosok állóképességét, de még a labda röppályáját is.

A grafika természetesen megint egy hajszállal szebb lett, a gyepszőnyeg és a játékosok ugyanis még az eddigieknél is jobban néznek ki, a hanghatások ugyancsak hozzák majd az elvártat, illetve számos kis extrával is találkozhatunk, például azzal, hogy a szurkolók által elszórt, a csapatuk színeinek megfelelő konfetti végig a pályán marad.

A FIFA World Cup South Africa április 30-án fog megjelenni Xbox 360-ra, PS3-ra, Wii-re, PSP-re és mobiltelefonokra.