Valószínűleg az, hogy határozatlan ideig elhalasztották a Marathon megjelenését, a lehető legjobb dolog, ami a játékkal történhetett. Meglehetősen furcsa, de merész lépés volt a Bungie részéről, hogy az egyik legrégebbi franchise-ához nyúlt vissza, amikor úgy döntöttek, rebootolják a Marathont, de nem sztorifókuszú lövöldeként, hanem egy Escape from Tarkov-szerű extraction shooterként. A Sony Interactive Entertainment nagy live service-őrületében persze ez nem volt meglepő, ám miután a Concord, s mellette egy tucatnyi játék bizonyította, hogy nem is annyira biztos a live service-modell sikere, már a Marathon talpa alatt is ingoványossá vált a talaj.

Aztán jöttek a plágiumbotrányok, a negatív visszajelzéseket szülő korai tesztkörök, sorra szivárogtak ki a hírek a Bungie toxikus munkakörnyezetéről, feltűnővé vált a marketing teljes hiánya, az elemzők szerint pedig a SIE megugorhatatlan várakozásokat állított a játék és a stúdió elé. Gyakorlatilag minden jel kezdett arra mutatni, hogy a Marathon, ha a jelenleg épülő formájában megjelenik, csúfos bukás lesz. Távolról is látszott, hogy szükséges az újratervezés, el kell napolni a szeptemberi megjelenést.

Voltak, akiket azonban teljes meglepetésként ért a keddi hír: a játék fejlesztőit. A Marathon-híreket eddig is tűpontosan szállító Forbes-újságíró, Paul Tassi X-en osztotta meg, hogy a Bungie alkalmazottai egyáltalán nem számítottak a Marathon elnapolására, ennek a hírét pedig ők is csak akkor tudták meg, amikor a média már hírként felkapta az eseményeket. Egyelőre nem tudni, hogy a Sony és a Bungie milyen formában tervezik átdolgozni és finomítani a Marathon eddig látott rendszereit, de az világos, hogy a siker érdekében lépésre van szükség. Habár a korábbi hírek szerint a játék nyomott áron, 40-50 dollár környékén kerülhet a boltokba, van már akkora az előfizetéses szolgáltatásokban rajtoló vagy teljesen free-to-play konkurencia, hogy ez is magas küszöböt jelentsen egy ilyen live service projekt számára. Mi ennek ellenére bízunk a legjobbakban.

Borítóképek forrása: Bungie, Steam