Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy State of Unreal nevű esemény, ahol álleejtős The Witcher 4 videót villantottak a CD Projekt RED fejlesztői - videót, mondom én, és nem véletlenül nem nevezem játékmenetnek. Ez ugyanis egy tech demo, ami tényleg lélegzetelállító, és azt mutatja meg, mire képes a CDPR az Unreal Enginge 5-ös homokozóban. Sokan azonban félreértették a látottakat, és úgy gondolták, hogy ez maga a játékmenet - ami egyébként full jogos: az egyik fejlesztő kontrollerrel irányította Cirit. A CDPR azóta úton-útfélen hangoztatja, hogy nem, ez nem játékmenet volt, csupán technológiai demonstráció, szóval a végeredmény nem feltétlenül fog így kinézni. Most Jan Hermanowicz, műszaki produkciós vezető (engineering production manager) is megszólalt a témában.

Ahogy előtte oly sokan, ő is csak ezt erősítette meg: a State of Unrealos videó "egy technológiai demó, és nem maga a játék, vagy játékmenet." A helyszín, Kovir "benne lesz a játékban", és a tech demo "a CDPR létező eszközein" alapszik, de ez nem jelenti azt, hogy a végső változatban is ezek lesznek. Mindazonáltal "a művészeti stílus és a vizuális irányvonal" megmarad. Jan H. azt is elmondta, hogy rengeteget tanultak a Cyberpunk megjelenéséből, éppen ezért "rendkívül transzparensek" szeretnének lenni a The Witcher 4 kapcsán.

Ha engem kérdeztek, annyival meg lehetett volna oldani a dolgot, ha nem az egyik fejlesztő irányítja kontrollerrel a cuccot, hanem csak egy videót vetítenek le, az elején JÓ NAGY FELIRATTAL, hogy ez tech demo, NEM játékmenet, a megjelenésig még minden IS változhat. Mindenesetre reméljük a legjobbakat!