Vélhetően nem én voltam az egyetlen, akinek a Watch Dogs híres-neves előzetese jutott az eszébe a tegnapi The Witcher 4 prezentáció megtekintése során, a State of Unreal keretében bemutatott gameplay ugyanis túl szépnek tűnt ahhoz, hogy igaz legyen – pláne úgy, hogy a CD Projekt RED munkatársai egy mondatban említették az alap PlayStation 5-öt, a ray tracinget és a bűvös 60fps-t. Nos, hamar kiderült, hogy a szkeptikusoknak volt igazuk, a lengyelek ugyanis tisztázták, hogy nem valódi játékmenettel van dolgunk: egy „szimpla” tech demót vittek színpadra az Unreal Engine 5 újdonságainak (például a növényzetért felelős Nanite Foliage) bemutatása céljából.

A CDPR kihangsúlyozta, hogy bár a fent mellékelt demo azt az irányt tükrözi, amerre haladni szeretnének a fejlesztés során, nem magát a The Witcher 4-et láthattuk az előadáson, tehát senki se gondolja, hogy minden ízében így fog kinézni a Ciri főszereplésével készülő RPG. „Jelenleg is zajlanak a munkálatok, éppen ezért még rengeteg munka áll előttünk. A célünk azonban meglehetősen ambiciózus: az egyik legfejlettebb látványvilágú szerepjátékot szeretnénk létrehozni, ami valaha készült” – fogalmazott a cég.

Ahogy arra az IGN cikke is kitért, a csapat azért PS5-ön mutatta be az UE 5.6 finomságait egy high-end PC helyett, „mert a konzolokra történő korai optimalizálás segít biztosítani a jövőbeli teljesítményt, legyen szó bármilyen platformról”. Nos, a Cyberpunk 2077 fiaskója után mi csak örülünk, ha jelen generációs konzolokon is sikerül megtalálni az egyensúlyt a látvány és a teljesítmény között, ám mivel évekre vagyunk még a megjelenéstől, több mint valószínű, hogy a The Witcher 4 a next-gen masinákon mutatja majd a legszebb arcát – már persze a kisebb vagyonba kerülő személyi számítógépek mellett. Szerintetek a teljes játékban is ennyire letaglózó lesz a látvány, vagy számítatok némi downgrade-re a State of Unreal bemutatóhoz képest?

A borítóképek forrása: CD Projekt RED