A The Witcher 4 nemrég közzétett techdemója bemutatja, hogy minden egyes NPC másképp reagál Cirire, amikor az interakcióba lép velük. Hónapokkal ezelőtt a CD Projekt RED már lenyilatkozta, hogy a The Witcher 4-ben az NPC-knek saját kis életük lesz, amely organikusan passzol majd a környezetbe. Ez a techdemó bemutatja mindezt, és kiderül belőle, hogy minden egyes NPC a saját életét éli, és emiatt pedig másképp reagál majd Cirire. Az Unreal Engine 5.6-tal készülő The Witcher 4-ben ez abszolút nem tűnik lehetetlennek, pláne mivel még évekre vagyunk a megjelenéstől.
First look at NPC interactions in ‘THE WITCHER 4’
— DiscussingFilm (@DiscussingFilm) June 3, 2025
Running on standard PS5 at 60FPS pic.twitter.com/6wTUtpUrMg
Gondoljunk csak bele, ma már bőven tart ott a technika, hogy a fejlesztők képesek legyenek egy élő-lélegző világot megalkotni, amiben az emberek a saját kis életüket élik. Hasonlót láthattunk már például a Kingdom Come: Deliverance 2-ben is, ahol szépen végig lehet követni egyes NPC-k napjait, attól kezdve, hogy reggel felébrednek, egészen odáig, hogy este lefekszenek aludni. Ezt fogja a The Witcher 4 a következő szintre emelni. A techdemóban Ciri meglátogat egy piacteret, ahol rengeteg NPC van, akik mind másképp reagálnak rá – van, aki fél tőle, míg mások egyszerűen nem akarják ott látni és megvető pillantásokkal illetik a főszereplőt. Vannak, akik érdeklődve néznek rá, és figyelik őt, ahogy távolodik – ez különböző reakciókat vált ki. Ráadásul minden NPC mást csinál, mintha mindannyian a saját történetüket élnék. Nyilván egy techdemóról beszélünk, a végleges változat szinte biztos, hogy nem ilyen lesz, de akkor is elképesztő ugrás lenne a műfajban, ha a CDPR minden egyes játékbeli NPC-nek saját háttértörténetet és napi rutint készítene.
Borítókép forrása: Twitter