• Nem ment simán a fejlesztés
  • Két év után át kellett írni egy csomó mindent
  • A siker azonban mindenkit meglepett

Kevin Choteau, az A Plague Tale-sorozat rendezője elárulta, hogy az első játéknak kezdetben nagyon zűrös volt a fejlesztése. Ezt Choteau maga osztotta meg az Eurogamerrel készített visszatekintő interjúban. Megjegyezte, hogy az első játék, az A Plague Tale: Innocence alapötletei mindenekelőtt a Microsoft Hololensből eredtek. Choteau megjegyezte, hogy miután a Fragments nevű játékot fejlesztették az eszközre, a csapat valami egyedin akart dolgozni, ami nem egy másik termék népszerűsítéséhez kötődik. A The Last of Us is nagy hatással volt rájuk, ami rányomta a bélyegét a teljes játékra – azonban a remek ötletek ellenére nem ment minden zökkenőmentesen.

Voltak külső kritikusok, akiket a fejlesztés során bevontak, hogy átnézzék a játékot, és a visszajelzések nagy része különösen lehangoló volt. Choteau elmondta, hogy sok ilyen kritika lényegében azt jegyezte meg, hogy semmi sem áll össze, sőt, azt is kijelentették, hogy a játék csak 55-60 százalékos pontszámokat fog kapni. Ez nagy csapás volt a csapat moráljára, különösen két évnyi fejlesztési idő után. Mindez azt eredményezte, hogy az igazgató drasztikus döntést hozott, és megkérte az egész csapatot, hogy lényegében a munka nagy részét végezzék el újra. Ez magában foglalta a párbeszédek átírását, a cselekmény alakulását és a játékmenet átdolgozását, mindezt a lehető legjobb termék elkészítése érdekében. Ez azt is eredményezte, hogy további kilenc hónap fejlesztési időt kaptak az A Plague Tale: Innocence 2019-es megjelenése előtt, azonban Hugo és Amicia első kalandja annyira sikeres lett, hogy még őket is meglepte.