Aztán, nos, történt egy s más. Először is a – BreakDown kolléga kedvenc szavajárásával – drágalátos JoWooD tavaly megvásárolta a Dreamcatcher Gamest, és ezzel hozzájutott a Painkiller franchise jogaihoz. Rögtön ki is jelentették, hogy lesz új epizód, ám azóta csönd volt a projekt körül. Most megjelent a kiadó 2007. első negyedéves jelentése (21%-os bevétel növekedés, a nettó profit 4%-kal nőtt, ez számokban 6,2 millió, illetve 750 ezer eurót jelent), melyben az elkövetkezendőkben kiadásra kerülő játékokról is szó esett. Íme a felsorolás:

Második negyedév (április-június):

  • The Guild 2: Pirates of The European Seas, a már általunk is beharangozott Guild2 expanzió;
  • SpaceForce: Rogue Universe űrszimulátor;
  • Project Anderson, a H.P. Lovecraft rajongók által készített shooter (ez adatbázisunkban más címmel szerepel, nem tudjuk, melyik a végleges, a kiadó honlapja nem tud ilyen projektről...);
  • Deed Reefs, 18. században játszódó kalandcím az Adventure Company gondozásában, erről hamarosan írok majd részletesebben;
  • Secrets of Atlantis, egy másik klasszikus kaland az AC-től.
  • Panzer Elite Action Gold, a stratégiai multis tankszimulátor extra kiadása, benne az alapjátékkal és a Dunes of War kiegészítővel;
  • Spellforce 2 Gold Edition, ugyancsak egy bővitett kiadás, alapjáték + Dragon Storm expanzió

Harmadik negyedév (július-szeptember):

  • Sam & Max: Season 1, a teljes csomag, erről már írtam nemrég (lásd lent, a kapcsolódó hírt);

Negyedik negyedév (október-december):

  • Agatha Christie: Evil Under the Sun, az Adventure Company-féle, a krimikirálynő műveit feldolgozó széria újabb darabja;
  • Painkiller folytatás;
  • Soldner 2, a startégiai multis shooter folytatása;

Painkiller: folytatás, kérdőjelekkelNos, ebből tehát kiderül, hogy az év végére várható az új Painkiller rész, ám semmi egyebet nem tudunk róla. Illetve egy valamit igen, és ez az, amitől nem felhőtlen az örömöm: nem a People Can Fly fejleszti. A lengyel srácok még tavaly februárban stratégiai együttműködési szerződést kötöttek a THQ-val, mely nagyjából annyit tesz, hogy önállóságukat megőrzik, de részesülnek a kiadó „áldásaiból”, azaz a pénzügyi, szervezeti és humán erőforrás háttérből, és rögtön be is jelentettek egy új, next-gen projektet. Sajnos ezt a megállapodást teljesen váratlanul idén márciusban a kiadó felmondta, és törölte a projektet. Sok kommentárt nem fűztek hozzá, csak annyit, hogy a cucc igen ambiciózus volt a kezdetekben, aztán egyre inkább úgy látszott, hogy nem olyan irányba megy a dolog, ami a THQ-nak tetszik, így elváltak útjaik. A PFC április 13-án kiadott hivatalos közleménye csak annyit tartalmazott, hogy ez a projekt halott, és 2-3 hónapon belül jó eséllyel jelentkeznek valami érdemleges hírrel.

Innentől kezdve tehát ott a nagy kérdőjel, hogy vajon kit bíz (vagy bízott meg) a JoWooD a fejlesztéssel. Korábbi hírünkben ugyebár írtuk, hogy a Gothic4-et is más csapatra bízzák (kiegészítést lásd lent), ez a mostani helyzet hasonló. Miután csak a cím áll a kiadó rendelkezésére, a mögöttes technológia és "szellemi tőke" nem, a Painkiller2 kilátásai számomra nem túl bíztatóak, de persze ne temessük előre a projektet, még akármi is kisülhet belőle. Reméljük, hamarosan – leginkább akkor, amint kiderül a hegesztők kiléte - okosabbak leszünk.

(Az illusztrációk az első részből származnak.)



Egy kis kiegészítés, pluszban: a JooWooD megerősítette, hogy elkezdte a Gothic 4 munkálatait, mégpedig a Piranha Bytes nélkül. A fejlesztőt pályázat útján választják ki, így most a kiadó honlapján június 22-ig bárki jelentkezhet az új rész elkészítésére, persze ha meg van rá a megfelelő képessége... Hm...