Soron következő mellékletünk egy ritka állatfaj az FPS-berkekben, tehát ha valaha is dédelgettél álmokat a mesterlövész-karrierről, akkor itt az idő, hogy kipróbáld magad! Realisztikus célzás, tökéletes ballisztika és egy célpontokban gazdag trópusi környezet vár…

Amikor Simo Häyhä-t, a 2. világháború legendás finn mesterlövészét (505 igazolt találat) sok-sok évvel a háború után az újságírók arról faggatták, hogy mi volt a sikereinek titka, az apró öregember csak annyit mondott: „a gyakorlás”. Úgyhogy ajánlom mindenki figyelmébe a tutorial lehetőséget, és a teljes tourt tessék végigcsinálni, különben sosem tudjátok meg, hogy miként lehet nagy távolságból lyukat ütni az aprónak tűnő fejekbe. Persze egy modern mesterlövész élete nem csak a ballisztika körül forog, meg kell tanulnia azt is, hogy szellemként osonjon át a harcmezőn, és ez lesz az a pont, ahol egy kicsit sajnálni fogjuk, hogy a City Interactive szignózta a produkciót. Viszont minden másban, beleértve a látványt is, a Sniper: Ghost Warrior abszolút ott van a szeren…

Mielőtt alámerülnénk a 16 küldetésnyi pokolba, ismerkedjünk kicsit a körítéssel! Adva van egy fiktív, Isla Trueno nevű sziget, ahol a dél-amerikai fertályon előforduló összes problémát egy kupacba hányták, és egy elit alakulat képében a játék elején rögtön meg is érkezik a gyógyszer. A gonosz rezsim/diktátor megbuktatása lenne a cél, és noha az alkotásnak kimondatlanul is az a Razor Six Four hívójelű (T. Wells) tüzér őrmester adja meg az alaphangot, aki a mesterlövész szerepkört viszi, de emellett az akciókat kísérő delta kommandósok, és az Alpha-nine elnevezésű szpotter (felvezető) bőrében is túl kell élni pár zűrösebb etapot. Eközben profi kommunikáció megy a háttérben, és ugye az a Chrome 4 engine dübörög a trópusok alatt, ami a Call of Juarez: Bound in Bloodból már ismerős lehet. Gyönyörű a dzsungel, remek panorámaképek és szépen megtervezett pályák keltik életre a rezsim megbuktatásának stációit. A forgatókönyvíró az összes B-kategóriás akciófilm fordulatát igyekezett bezsuppolni a 6-7 óra játékidőbe, de egy ilyen alkotásba bőven belefér, hogy a lebukott ügynökünket egy olajfúrótoronyból kell kiszabadítani, ahogy az uránbányában robotoló civilek képe is, és az sem utolsó dolog, hogy a helyszínek (kokain-ültetvények, hajókikötők és a mocsaras részek) váltakozását mindig valamilyen hazafias gondolatok dobják fel, például a nem hagyunk hátra senkit mantra.

Itt nem a nyúl viszi a puskát!

Amennyiben szigorúan nézzük, kétféle cselekmény váltakozik. Az első, hogy a játék kézen fogva elvezet egy magaslati pozícióhoz, és megmondja, kinek a buksijába kell ólmot töltened, a második pedig, hogy megmutat egy nem túl távoli pontot, aztán old meg komám, ha tudod – zajonghatsz, lőhetsz, ahogy tetszik. Nos, az előre megírt eseményekben több lesz a varázslat. Olyan jelenetekre gondolok, amikor időzítve, az elhúzó sugárhajtású vadászgépek hangfüggönye mögött kell hidegre tenni az ellenséges mesterlövészeket, de az is előfordul, hogy épp a felvezető szerepét veszed át, és távcsövön bemérve jelölgeted ki a soron következő célpontokat az akciót kísérő snipernek. A szabadabbra vett szakaszokon pedig jellemzően az első lövésig van még esélyünk, hogy a megfelelő rálátásba helyezkedjünk, de aztán a MI harckészültségbe rántja a bakáit, és bizony ezek a Trueno szigeteki népek piszkosul jól céloznak. A kommandós missziók hangulatát mindenképp dicsérjük meg, helikopteres vagy gumicsónakos érkezés után egy háromtagú brigád takarít, és nyilván ez az ötlet sem új, de néhány helyen profi módra beállhatunk az ajtófélfa mellé, aztán gyakorolhatjuk az ajtóberobbantós behatolást is. Éjszakai küldetések, ellenséges bázisokon átosonó magányos mesterlövész, világítótoronyból fedezett kommandós akciók, és még sorolhatnám a ránk váró megpróbáltatások izgalmasabb szekcióit, de azt sem árt tudni, hogy a többjátékos részben is kipróbálhatjuk, milyen az, amikor a fegyvernem képviselői egymással játszanak bújócskát. 

Precíziós műszer…

Fegyverek terén csupa finom szerkezet lett kiosztva, példaként említhetném a Heckler & Koch MSG90-et, vagy az AS50 rombolót (0.50 cal), de találunk hétköznapibb darabokat, mint mondjuk az orosz Dragunov, a kommandósok pedig a Colt cég M4-es gépkarabélyával apríthatják az ellenséget. A mesterlövészfegyverek és a ballisztika kapcsolatánál időzzük el néhány pillanatra, különösen, hogy itt tudott a City Interactive olyat mutatni, amit addig csak kevesen (a 3,5 millió eladott kópia tulajdonképp ennek köszönhető). A távcsőbe nézve látunk egy szélsebességmérőt, tehát a légmozgással már mindenképp számolnunk kell, miközben a lövedék pályagörbéje is korrektül le lett modellezve, így aztán a lövésznek mind a két tengelyen végre kell hajtania a szükséges korrekciókat a sikeres lövéshez. A jobb felső sarokban lévő pulzusszámláló sem díszítőelem, ez hivatott jelezni, hogy a szervezet terheléséhez igazodik a puskacső kilengése. Egy kiadósabb futás után hosszú másodpercekig kell várnunk, hogy az imbolygás megszűnjön, majd egy külön fókusz funkcióval (lélegzet visszatartása), és a megfelelő testhelyzettel stabilizálhatjuk a fegyvert.

A fekvő pozíció a legelőnyösebb, csak mondom. Aztán amikor minden klappol, és egy tökéletes lövést eresztünk el, akkor működésbe lép a bullet-cam, azaz a kamera végigkíséri a lövedék útját, és megmutatja a becsapódást közvetlen közelről. 2010-ben, a Sniper v2 röntgenfelvételei előtt, ez nyilván nagyobbat ütött, mindenesetre ilyen is volt/van. A felszerelésrész apróságai között találunk még egy hangtompítós pisztolyt (Mark 23), aztán akad egy kampós kötél, amit a magasabban fekvő helyek eléréséhez használhatunk, és néhány kézigránát, arra az esetre, ha bedurvulna a helyzet. Jelzem, összeszedhetők a hullák fegyverei, bár én nem dobnám el a sajátot semmi pénzért sem, továbbá fakultatív módon gyűjthető némi titkos hírszerzési anyag, ha netán valaki erre lenne rágerjedve.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Az a fűcsomó tegnap még nem volt ott…

Említettem volt, hogy a City Interactive gyengélkedett a lopakodós részek kidolgozásánál, nos, helyenként a ghillie álcaruha és az aljnövényzet kapcsolata filmbeillő – a közelben békésen beszélgető őrök mellett is el lehet araszolni a susnyásban, máskor viszont nem. Magyarul nehéz megfejteni, hogy a képernyő alján látható indikátor, és az ellenfelek reakciója között van-e bármilyen összefüggés... Ezeket a részeket tessék átszenvedni, a maradékon több öröm lesz. További jó tanácsok: ha a játék azt mondja, fuss, akkor fuss, ne állj meg, ne cifrázd, aztán előfordulhat olyan, hogy azt gondolod, neked nem kell célzási segédlet, hanem rögtön hardba teszed a váltót, hát sok szerencsét hozzá! A könnyű győzelem titka a következő, lövünk (fekve, maximum térdelve), majd visszahúzódunk és újratervezünk. A MI ugyanis egyszerre táltos és szörnyeteg, csupa röntgenszemű Vaszilij Zajcev, szóval csak óvatosan…

KÓDBEVÁLTÁS

A tartalomjegyzéknél lévő matricán található matricára nyomtatott kódsort nem a Steamen kell felhasználni, hanem a PC Guru Online kódbeváltó oldalán. Ehhez mindössze egy ingyenes regisztrációra van szükség, majd a belépést követően el kell navigálni a kódbeváltás oldalra, ott be kell ütni matricán található kódot, az eredmény pedig egy Steam-kód lesz, amit már beválthattok a Valve áruházában.

A matricán található kódot csak egyszer lehet felhasználni, de összesen tízszer lehet megpróbálni a beváltást, így ha elgépelsz egy karaktert, akkor sem kell félned, nem fog eltűnni a teljes játékod. Ha mind a tíz alkalommal hibás kódot adsz meg, a rendszer 24 órára letiltja a kódbeváltás funkciót, úgyhogy csak óvatosan! Ha problémát okozna a kódbeváltás, olvasd el a Kódbeváltás tudástárunkat a PC Guru Online-on!

AZ JÚNIUSI PC GURU 2016. 06. 9-TŐL KAPHATÓ AZ ÚJSÁGOSOKNÁL

ÉS A HIPERMARKETEKBEN.

PC GURU 16/06