Egyre kurtább történetek keverednek elő a Microsoft hatalmas, 9000 főt érintő leépítése és a vele járó elkaszált játékok kapcsán. A Perfect Dark és az Everwild mellett az egyik legprominensebb, szó nélkül kukába hajított új cím a Project Blackbird munkanéven futó játék volt, amit a The Elder Scrolls Online és a Fallout 76 készítője, a ZeniMax Online Studios fejlesztett. A mindig jól informált Jason Schreier riportja szerint a nagyszabású MMORPG 2018 óta készült, több mint 300 fejlesztő dolgozott rajta aktívan, köztük olyanok is, akik a Redfall bukása nyomán bezárt Arkane Austinból lettek ide átmenekítve. A szóbeszéd szerint a 2028-ra datált játék egy online sci-fi looter shooter lett volna, ami a látványvilágát tekintve leginkább a Penge-filmekre hasonlított volna, a játékosok pedig kötélcsákányokkal és dupla ugrással közlekedhettek volna a magas épületek közt. Nem is hangzik rosszul!

fallout-76-background-b6m22092ixk6g48g.jpg

Sőt, olyannyira jól hangzik az egész, hogy az Microsoft Gaming feje, Phil Spencer teljesen bele volt szerelmesedve a játék korai verziójába. Schreier riportja szerint idén a ZeniMax idén márciusban tartott egy nagyobb bemutatót a feletteseknek, a szobában pedig Phil Spencer és az Matt Booty két nagy fejese személyesen is láthatták a még készülő játék akkori verzióját, és állítólag Spencert annyira elkapta a játék, hogy Matt Botty-nak szabályosan ki kellett csavarnia Spencer kezéből a kontrollert, hogy folytatódhasson a megbeszélés.

Ezek alapján tehát úgy tűnt, hogy a projekt roppant ígéretes volt, a 2028-as megjelenés pedig nem is volt már beláthatatlan távolságban. Nyilvánvaló, hogy nem ismerjük a teljes képet és a Microsoft, illetve az Xbox-fejesek döntésének pontos indokait, de a fenti beszámolót olvasva mégis egészen meghökkentő, hogy teljesen jégre tették ezt a nagyszabású projektet. Sajnos pontos hivatalos indoklás még nem érkezett a döntéshozók felől, leszámítva persze a "költséghatékonysági optimalizáció" örökérvényű indokát.

Borítókép forrása: ZeniMax Online Studios