• Az eredeti X-COM vezető tervezője úgy döntött, visszatér a műfajhoz
  • A Phoenix Point az eredeti X-COM hangulatát vegyíti majd a modern eszközökkel
  • A nemrég bemutatott világtérkép alapján 4X játékra számíthatunk

A szófiai illetőségű Snapshot Gamest még 2013-ban alapította az eredeti X-COM vezető tervezője, Julian Gollop. Ez a veteránokból összeverbuvált csapat dolgozik jelenleg az eredeti X-COM játékok szellemi örököseként beharangozott Phoenix Pointon is, mellyel kapcsolatban nemrég újabb izgalmas részletek láttak napvilágot.

A játék története szerint a közeli jövőbe látogathatunk el, ahol egy, az olvadó jégsapkák alól kiszabadult vírus kiirtotta és mindenféle ocsmányságokká avagy idegenekké alakította az emberiség jó részét. A túlélők frakciókba tömörödnek és elzárkóznak a világ elől, így a Phoenix Project fedőnevű katonai csoport egyik vezetőjeként ránk hárul a feladat, hogy megpróbáljunk rendet tenni a civilizáció romjain.  

A nemrég nyilvánosságra hozott képeken megcsodálható egyrészt a világtérkép, ami valós időben mutatja nekünk az egyes frakciókat, elhagyatott bázisokat és persze a hatalmas méretű idegen behemótokat, másrészt pedig az is kivehető, hogy a Phoenix Point leginkább egy 4X játékra hasonlít. Továbbá Gollop azt is elárulta, hogy a harcrendszer a lehető legrealisztikusabb lesz. A százalékos esélylatolgatás helyett a játék minden egyes lövedéknek kiszámolja majd a röppályáját, így azok például simán gellert kaphatnak valamin, hogy az eredeti célpontjuk helyett valami mást trafáljanak telibe.

A fejlesztők szerint a Phoenix Point valamikor 2018-ban jelenik majd meg.