13 év után érkezik jövőre a GTA-sorozat következő felvonása, ami elképesztően hosszú időnek tűnik annak fényében, hogy a 2000-es években milyen gyakran követték egymást a GTA-játékok. Mindenkit foglalkoztat a kérdés, hogy miért is tartott ilyen sokáig a Rockstarnak a széria hatodik részének elkészítése? Most egy korábbi Rockstar-alkalmazott elárulta, hogy ennek egyik fő oka abban keresendő, hogy a GTA 6 fejlesztése még 2014-ben kezdődött, és három forgatókönyvet is töröltek, mielőtt Lucia és Jason "Bonnie & Clyde"-szerű szerelmi szála a képbe került.

A Rockstar Magazine egykori főszerkesztőjének új cikkéből kiderült, hogy Dan Houser 2014-ben kezdett el dolgozni a GTA 6 első forgatókönyvén, amiben a GTA 5-höz hasonlóan három főszereplő kapott volna helyet. A cikkben úgy hivatkoznak rá, hogy „egy thriller-szerű detektívtörténet volt, amelynek középpontjában három főszereplő állt”, ugyanakkor csupán 2016 végéig állt fejlesztés alatt, mielőtt a Take-Two „túl sötétnek” minősítve elutasította volna. A pletykák szerint egy volt Vice City-i (immár korrupt) rendőr, a drogfüggő fia és egy kolumbiai drogbáró jobbkeze állt a középpontban. A második forgatókönyvben két főszereplő jelent meg. Egy rendőrnő és egy drogdíler, aki „olyan őrült volt, mint Trevor (a GTA 5-ben)”. Ennek a fejlesztése állítólag 18 hónapig tartott, mielőtt a Take-Two ismét közbe nem lépett és törölte. Ami a harmadik verziót illeti, ez ugyanarra az alapra épült, mint a második, azonban a rendőrnőt egy afroamerikai karakter váltotta fel, aki korábban katona volt. A cikk szerint a kiadó mindezek törlése után döntött Lucia és Jason története mellett, de addigra már annyi változtatáson ment át a sztori, hogy ez lehet az egyik legfőbb oka annak, hogy Dan Houser 2021-ben otthagyta a Rockstar Games csapatát.

Borítókép forrása: Rockstar Games