Aki hozzám hasonlóan konzolon kezdett bele a The Elder Scrolls 4: Oblivion Remasteredbe, az hamar szembesült vele, hogy minél több időt tölt Cyrodiilben, annál jobban szaggat az RPG. Nos, sajnos a Borderlands 4 esetében is pontosan ez a helyzet, ami azért különösen aggasztó, mert a Virtuos felújításával ellentétben itt rengeteget számít a célzás és a gyorsaság, ami 30 alá néző képkockaszám és stuttering mellett nem egy könnyű mutatvány – higgyétek el, tapasztalatból beszélek! Ami még „érdekesebbé” teszi a dolgot, hogy a probléma a jelenleg elérhető legerősebb konzolon, PS5 Prón a leginkább szembetűnő, öröm viszont az ürömben, hogy a Gearbox figyelmét sem kerülte el az anomália (ami vélhetően memóriaszivárgás, de ez még nincs megerősítve), és már gőzerővel dolgozik a megoldáson. Amíg pedig az áldást hozó frissítésre várunk, következzék az utánozhatatlan stílusáról ismert Randy Pitchford jótanácsa, ami nélkül valószínűleg minden rajongó tehetetlen lenne.
„Ismert probléma, hogy PS5 Prón [valamint a többi konzolon – a szerk.] több órányi folyamatos játékot követően visszaesik a teljesítmény. Amíg ezt nem javítjuk, azt javasoljuk, hogy lépjetek ki a játékból, majd indítsátok újra. Elnézést a kellemetlenségekért!” – válaszolta a CEO egy X-en feltett kérdésre (via IGN). Bizony, jól olvastátok, a mindenkivel szájkaratézó Pitchford azzal a teljesen magától értetődő javaslattal állt elő, hogy indítsuk újra a programot, ha már nem mennek olyan könnyen a fejesek – ennél csak az lett volna mókásabb, ha extra RAM vásárlására buzdítja az embereket. Viccet félretéve, az újraindítás valóban megoldja a problémát (kipróbáltam, működik), ám elég szomorú, hogy egy 2025 őszén megjelent prémium játék esetében ilyen megoldáshoz kell folyamodniuk a játékosoknak. Unreal Engine 5, mi így szeretünk!
A borítóképek forrása: Gearbox