• 1,3 millió előfizetőt veszített a Disney+
  • 2023 utolsó negyedévében
  • A cég ugyanakkor sikeresen csökkentette az üzletág veszteségét
  • A Hulu pedig javított a számokon

A jelenlegei gazdasági helyzet figyelembevételével nem túl meglepő, hogy nem csupán a fogyasztási cikkek, de a szolgáltatások is drágulnak (pontosabban drágultak), ebbe a kalapba pedig a különféle előfizetések is beletartoznak. Az elmúlt hónapok során többek között a Netflix, a PlayStation Plus és a Game Pass ára is emelkedett, a Disney+-ról már nem is beszélve, ami bizony el is veszített néhány előfizetőt, miután a cég vastagabb ceruzát vett a kezébe. A Disney legújabb pénzügyi jelentéséből derült ki, hogy nem kevesebb mint 1,3 millió felhasználó mondta le az előfizetését az emelést követően, ami egészen pontosan azt jelenti, hogy míg 2023. szeptember 30-án 112,6 milliós volt a tábor, addig december 30-ra már "csak" 111,3 millió előfizető maradt. Öröm az ürömben, hogy a vállalatnak így is sikerült 300 millió dollárral csökkenteni az üzletág veszteségét, a Hulu pedig még gyarapodott is – 43,9 millióról 45,1 millióra nőtt az előfizetők száma a fent említett időszakban.

disneyplusstreaming.jpg

A vállalat azt reméli, hogy 2024 második negyedévében 5,5-6 millió felhasználóval bővül a Disney+ Core, emellett pedig abban is bízik, hogy a 2024-es pénzügyi év utolsó negyedére már nyereségessé válik az egyesített streaming üzletág, ezzel megalapozva, hogy az otthoni tévézés legyen a növekedés egyik fő hajtóereje. És ha már növekedés, a Disney Parkokat is magában foglaló Experiences részleg rekordbevételt termelt a cég számára, ami még inkább zárójelbe teszi az elveszített előfizetőket – legalábbis pénzügyi szempontból. "Éppen egy évvel ezelőtt vázoltuk fel azt az ambiciózus tervet, hogy a The Walt Disney Companyt visszavezetjük a tartós növekedés útjára" – mondta Robert A. Iger, a vállalat vezérigazgatója. "Az elmúlt negyedévben elért erős teljesítményünk azt mutatja, hogy egy új korszakba léptünk, melynek középpontjában az ESPN megerősítése, a streaming nyereséges üzletággá történő fejlesztése, a filmstúdióink újjáélesztése, valamint a parkjaink és élményeink növekedésének felpörgetése áll" – tette hozzá.