Rengeteg processzor kell az Unreal Engine 4.0-nak
Az Unreal Engine 3.0 korunk legnépszerűbb grafikus motorja, amihez annyi játékot írtak már, hogy felsorolni is fárasztó lenne. Azt már 2005 óta lehet tudni, hogy az ezért felelős Epic dolgozik a következő motoron, de eddig annak alapjairól semmit sem árultak el. <br />
"Az új Unreal motort azokra a napokra terveztük, amikor már igen erős sokmagos processzoraink lesznek." -- mondta Rein. A technológia tehát minden korábbinál súlyozottabban támaszkodik a CPU-k, elsősorban az egymás mellé zsúfolt magok erőforrásaira. "Addig még sok idő van hátra." -- tette hozzá, és biztosított mindenkit, hogy az Unreal Engine 3.0 még hosszú évekre elegendő lesz.
Rein még 2008-ban nyilatkozta azt a Eurogamernek a motorról, hogy inkább kutatási fázisként él, mint igazi kódként, és hogy a cél a következő konzolgeneráció kihasználása lesz. A váltás 2012-13 fele várható, és az Epicben bízhatunk, hisz az UE 3.0-t is 2004-ben mutatták be először, akkor, amikor még sem Doom 3, sem Half-Life 2 nem volt. Ha tehát van olyan csapat, amelynek tagjai képesek a jövőbe látni, akkor az Epic az.
(A képek a Gears of War 2-ből valók.)