Nem kell féltenünk a Capcomot, hiszen a japán játékfejlesztő és kiadó lényegében futószalagon szállítja a nagy best sellereit. Oké, egyszer-egyszer befutnak olyan zsákutcába is, mint ahogy az Exoprimal-lal tették, de kit zavar ez, ha közben olyan franchise-ok új címeit dobálják piacra, mint a Resident Evil, a Monster Hunter, az Ace Combat, a Dragon's Dogma vagy a Street Fighter? Akadnak itt ütős szériák és köztük egészen friss nagy durranások is, de le mernénk fogadni, hogy még ezek közt sem tippelnétek meg, hogy melyik volt az a játék, ami már évek óta piacon van, de mégis játékosok milliói raboltak rá idén a boltokban.
A Capcom legfrissebb pénzügyi jelentése szerint ez bizony nem más, mint a Devil May Cry 5. Igen, az a Devil May Cry 5, ami már több mint 6 évvel ezelőtt megjelent, és aminek még csak be sem jelentette a folytatását a japán vállalat. Dante, Nero és V eszméletlenül látványos hack-and-slash démonirtása még ennyi idő után is 2,13 millió eladott kópiát számlált az év első felében, bár nem nehéz kitalálni, hogy ez minek volt köszönhető, miután megtudjuk azt is, hogy ebből 1,7 millió kelt el az első negyedévben, és csak 352 000 ezután.

Természetesen Adi Shankar és a Netflix kimondottan jól sikerült anime adaptációja volt az, ami ennyire berántotta a Devil Triggert, fellendítve a komplett franchise eladásait is. Jól mutatja az eset, hogy egy jól sikerült, játékból készült filmes vagy sorozatos feldolgozás milyen óriási hatással van magára a videojátékok eladásaira is – két légy egy csapásra, ahogy mondani szokás. Ez a siker pedig igazán jelzésértékű lehet a Capcom számára is. A játékosok nagyon is kíváncsiak franchise-ra, hat év után pedig igazán nem bánnánk, ha újra visszaküldhetnénk a pokolra egy pár démont.
Nem lesz rekorddöntő a Monster Hunter Wilds
Az év első felében nagy csinnadratta közepette jelent meg a Monster Hunter Wilds, a szörnyvadászós széria legújabb nagy főepizódja. Habár a Devil May Cry 5 idei eladásait felesleges a Monster Hunter Wilds eddigi, közel 11 milliós eladásaihoz hasonlítgatni, a helyzet az, hogy még ez a brutálisan nagy szám sem kifejezetten rózsás, ha az elődje mellé tesszük az új epizódot. A Monster Hunter Rise ugyanis a megjelenése óta már közel 18 milliós darabszámban fogyott. Vajon az év végi frissítésekkel vagy egy későbbi nagy kiegészítővel be tudja majd hozni a lemaradást?
Borítóképek forrása: Capcom, Steam


