Return to Mysterious Island 2Egyszer már meglátogattuk. Egyszer már visszatértünk. Most ott vagyunk megint! Verne Gyula korának egyik nagy látója volt, különös technikai víziói mellett történeteiben azonban a nagybetűs kaland is helyet kapott, nem csoda hát, ha klasszikus kalandjáték jelent meg már például a Rejtelmes szigetből is. A 2005-ben megjelent program sajnos nem tudta Verne regényeinek hangulatát átültetni a digitális megjelenítőkre -- a fejlesztőstúdió, a Kheops azonban megalapozta vele a jövőjét; a párizsi székhelyű vállalat 2004-ben került megalapításra Franciaországban, majd két felejthető próbálkozás után egyből Vernéhez nyúltak (még kétszer, ugyan abban az esztendőben!), amely már csak a címe miatt is megfelelő eladásokat produkált.

A kis francia vállalat hazájának legnagyobb kalandjáték-fejlesztője lett: 2006-ban három (The Secrets of Da Vinci: The Forbidden Manuscript, SafeCracker, Destination Treasure Island), 2007-ben kettő (Cleopatra: a Queen's Destiny, Nostradamus: The Last Prophecy), 2008-ban pedig egy programmal (Dracula 3: The Path of the Dragon) lepték meg a piacot -- és most visszatérnek a rejtelmes szigetre! A történet szerint a mentőhelikopter éppen szállítaná haza Minát, az előző felvonás hősnőjét, amikor is a gép lezuhan. Karakterünk ugyan túléli a földbe csapódást, de ismét fogja lesz a szigetnek, amelyen ráadásul egy különös dolog fertőz, egy dolog, amely megbolondítja a környezetét. Mina lassan rádöbben: ahhoz, hogy megmentse a földdarabot, vissza kell állítani az azt védő pajzsot -- ezzel elzárva magát a hazatéréstől, örök száműzetésben maradva...

Return to Mysterious Island 2A leírásból már feltűnhet, hogy az előző felvonás főhősnője, Mina visszatér a "szerepre", de ezúttal társat is kap, Jep, az aranyos majom képében. Míg a csajé' képes olvasni és komplex tárgyakat használni, addig az emberszabású nehezen megközelíthető helyekre ér el, és kommunikálhat a fajtársaival. A klasszikus mutogatós kalandprogram legnagyobb különlegessége, hogy, ha installáljuk a gépünkre, és rendelkezünk egy iPhone telefonnal, akkor a kettőt szinkronizálhatjuk majd -- és néhány fejtörőt például a metrón utazva oldhatunk meg, de kedvenc telefonunkkal akár cseveghetünk is a többiekkel, segítséget kérve egy-egy izzasztóbb részhez.