• Rocket League patch februárban
  • Kezdődik a második szezon
  • Eltörlik a Rank Points rendszert
  • Új kategóriák mutatkoznak be
  • Változik a szintlépés
  • Változik a tárgyak rendszere is

Már úton van a Rocket League következő nagy frissítése, amelynek megérkezésével egyúttal elindul a játék második szezonja is, ám több ponton is változtattak a fejlesztők, elsősorban úgy, hogy minél jobban a játékosok kedvére tegyenek.

AZ ÚJ ROCKET LEAGUE PATCH VALAMIKOR FEBRUÁRBAN JELENIK MEG.

A frissítés telepítése után a ranked meccsek a Competitive Matchmaking fül alá kerülnek -- természetesen ugyanazokat a lehetőségeket kapjuk, ez nem változik, ám az már igen, hogyan lépünk feljebb a ranglétrán. A második szezonban eltűnik a Rank Points, vagyis a meccsek végén nem látjuk majd, hogy hány pontot kaptunk vagy éppen veszítettünk. A helyezésünket innentől kezdve egyedül a Skill Rating dönti el, ami kevésbé szigorú, vagyis egyetlen vereség nem jelenti azt, hogy visszaesünk egy kategóriát, ha éppen az előző meccs után sikerült elérni azt. Más szóval, szintet bukni csak akkor fogunk, ha egymás után sok vereséget halmozunk fel.

A szintlépéssel változnak a szintek is: a meglévő tíz kategória (Bronze I/II/III, Silver I/II/III, Gold I/II/III, és Platinum) helyett 12 érkezik Prospect I-től a legmagasabbig, a Championing, jó hír pedig, hogy nem kell elölről kezdenünk a szintlépést, ha legalább 10 meccset lejátszottunk, akkor az első szezon végén elfoglalt rang szerint bekerülünk az egyik kategóriába. Ezen kívül a rangok immáron látszódni fognak a ranked meccsek során, a játékosok neve mellett. 

rocket-league-season-2.jpg

További változás még, hogy a legfelsőbb kategóriáknak immáron nincs korlátja, vagyis, ha elég ügyes vagy, akkor közéjük kerülsz, attól függetlenül hányan vannak már ott, illetve marad a Top 100 ranglétra, amit a Skill Rating alapján népesítenek be a játékosok.

A patch mindezen kívül jutalmakat is hoz. Annak függvényében, hogy a szezon végén milyen rangot sikerült elérni, egy bronz, ezüst, arany vagy platina koronát vehetünk át. Mivel négy ranked játékmód van, a legmagasabb szint dönti el, melyik koronát kapjuk, tehát, ha szólóban aranyszintű vagy, de a hármas játékmódban csak bronz, akkor arany koronát kapsz.

rocket-league-korona.jpg

És ez még mindig nem miden! A frissítés a kocsikra szerelhető tárgyak rendszerét is megpiszkálja. Ezentúl ezek négy kategóriába kerülnek:

  • Common (szürke) - az alapjátékban megtalálható tárgyak 
  • Premium (zöld) - a DLC-kben található tárgyak
  • Limited (narancs) - szezonális tárgyak
  • Uncommon (világoskék) - véletlenszerűen dobott, ritka tárgyak

Az Uncommon fejfedőket és antennákat csak a végigjátszott multiplayer meccsek után tudjuk beszerezni, és minél többet játszunk, annál nagyobb az esélye annak, hogy bezsákolunk egyet -- ha megvan az egyik, akkor a „számláló” nullázódik, és kezdhetjük a vadászatot a következőre.