Már az oldalon is volt kritika a Semmelweisről, amely a Műanyag égbolt mellett az év legjobb magyar filmje, ráadásul a pátosz és a túlzások ellenére is képes megszorongatni kicsivel korábban érkezett vetélytársát, a Ridley Scott rendezésében elkészült Napóleont, ami minden reményünk ellenére gyengébben teljesített, mint azt eredetileg vártuk. Életrajzi vagy hasonló filmekből idén egyébként sem szenvedtünk és szenvedünk hiányt, legyen szó az Oppenheimerről vagy a hamarosan érkező Ferrariról, azonban úgy tűnik, hogy Koltai Lajos filmje a kezdeti ellenérzések és a támadások ellenére is képes megállni a saját lábán, köszönhetően a nézői szájhagyománynak és a pozitívabb kritikáknak. Merthogy a mozifilm tényleg igényes és jól sikerült darab, ha pedig valaki propagandának látja, az esélyesen annak is akarja látni, elvégre egy olyan korszakról beszélünk, melyben a cselekmény és a dialógusok nagyobb része nemcsak hihető, de szinte természetesnek is számított.

Ezzel együtt, kiemelkedően jó eredményt felmutató bemutatója után, a második héten sem csökkent a nézőszáma, ahogy egyébként a legtöbb film esetében szokott, és nagyjából ugyanannyian voltak rá kíváncsiak, mint közvetlenül a premier után. Ez pedig azt jelzi, hogy a Vecsei H. Miklós, Nagy Katica és Gálffi László főszereplésével készült kosztümös filmet a szívükbe zárták a magyar nézők, és az elégedett mozirajongók szájhagyománya is segíti, valamint továbbra is sokan szeretnék látni az anyák megmentőjének izgalmas történetét. Magyar film nagyon régóta nem ért el itthon ekkora sikert. Az Oscar-díjra jelölt Koltai Lajos rendezése a bemutatója után két héttel megelőzte Ridley Scott egyébként szintén igen sikeres Napóleonját, és a nézettségi toplista csúcsára került. Az első hely eléréséhez 25 ezer nézőre volt szükség a hétvégén, vagyis a filmet eddig összesen 65 ezren látták. És természetesen nincs megállás: jó esély van rá, hogy a Semmelweis még idén belép a legsikeresebb magyar filmek exkluzív klubjába.