South Park: The Game részletek

Az Obsidian műhelyében már gőzerővel készül az új South Park-játék, mely szerencsére nem egy Tower Defence-klón, vagy egy platformjáték lesz, hanem egy vérbeli szerepjáték, ami pedig még ennél is jobb hír, hogy a program kialakításában komoly szerepet játszik a szériát kitaláló páros, Trey Parker és Matt Stone. A duó nem csak a játék történetét, dialógusait és a szinkronhangok rájuk eső részeit biztosítja, hanem pár, a játékmenetet érintő változtatást is meghozott: Parker ötlete alapján például a főszereplőnk teljesen néma lesz, az átvezető videókat nem lehet majd átlépni, valamint sok-sok részletre is ők ügyelnek, s 15 évnyi SP-matériát is átadtak a fejlesztőknek, hogy minden a sorozatnak megfelelő legyen.

GURU Extra ***A hírek popupjaA sztori egy átlagos srácról szól, aki South Parkba költözött, s miután megismerkedett az ottani kis bandával, beszállt az egyik varázslókról meg sárkányokról szóló játékukba, ám a sorozattól megszokott módon az egyszerű játék hirtelen véres küzdelemmé alakult, melyben a város és az ott lakók élete a tét, mindez természetesen megfűszerezve jókora fekete humorral, paródiák tömkelegével, na meg a stílusnak megfelelően szerteágazó történettel.

Karakterünket ízlésünk szerinti alakíthatjuk, Cartman pedig segít kiválasztani az öt kaszt egyikét (Adventurer, Rogue, Paladin, Wizard, és egy ötödik, amit Cartman talált ki), s ha mindez megvan, nincs is más teendőnk, mint bevenni a települést, ahol egymást érik majd a sorozat epizódjai ihlette pályák. A város és a környező vidék minden szegletét bejárjuk majd, két misszió között pedig szabadon bóklászhatunk gyűjtögethető tárgyak, például ritmikus csimpifonokat keresve. Ám ne egy óriási, GTA-szerű várost várjunk, egyrészt azért, mert a Dungeon Siege III grafikus motorjára épül a program, másrészt pedig azért, mert a készítők imádják a klasszikus RPG-ket, így kétdimenziós, a rajzfilm stílusát idéző külsővel találkozunk majd.

A South Park: The Game azonban nem csak a külsőségekben, hanem a játékmenet terén is a régi időket idézi. A harcrendszert a klasszikus Final Fantasy-, Paper Mario- és a Mario & Luigi-játékok ihlették, ami azt jelenti, hogy az összecsapások körökre osztott események lesznek. Egyik oldalon a játékos karakterei, míg a másikon az ellenfél helyezkedik el, a győztes pedig az lesz, aki a csaták során megfelelő kombinációjú támadásokat, a jó időben lenyomott, csapássokszorozó akciógombokat, valamint az FF-ből kölcsönvett, de alaposan South Parkosított előhívható szörnyeket és a fejleszthető fegyvereket megfelelően használja.

A győztes csaták után pénz és tapasztalati pontok ütik a markunkat, amivel fejleszthetjük a karakterünk, ám ennek menete még nem ismert, ahogy az sem, hogy pontosan miként működik majd a szörnyek megidézése, vagy a fegyverek különféle tulajdonságokkal való ellátása. Az eddigiek alapján mindenesetre bizakodóak vagyunk a játékkal szemben, hiszen ebből még valami nagyon jó is kisülhet.