Hol máshol is kezdhetné a Blizzard a Starcraft: Remastered létrejöttének bemutatását, mint az eredeti, 1998-as eredeti megszületésének körülményeit. A fejlesztők nosztalgiával emlékeznek vissza a koncepció létrejöttére, mely a Warcraft megszületése után fogant meg bennük. Az eredeti elképzelés gyakorlatilag a fantasy-stratégia “átfestett” változata volt, és nem igazán hasonlított arra, amit később Starcraftként ismerhettünk meg. Olyannyira nem, hogy stúdión belül is csak úgy emlegették, hogy “orkok az űrben”, és a váltás mellett döntöttek.

Látván, hogy ez így nem lesz jó, számtalan álmatlan és átdolgozott éjszaka után a kor hardvereinek határait feszegetve megírták az új játékmotort, mellyel már izometrikus nézetben követhettük a harctéren zajló eseményeket. Korábban már megszületett a három faj koncepciója, és kialakult a manapság is bevált kő-papír-olló egyensúly, melyben minden egységnek megvan a maga legyőzője.

Ha esetleg amiatt aggódnátok, hogy a remaster már nem az igazi élményt adja majd, a Blizzard ismételten megnyugtat mindenkit - “Nem javítani akarunk rajta, a tökéletességgel nem lehet mit kezdeni, inkább elhozzuk azt 2017 hardvereire, ami 1998-ban csúcsnak számított”