Nos, most a cég alaposan beleköpött pár ember müzlijébe – de haladjunk sorjában. A koreai Gravity, a Ragnarok Online készítője korábban 9 millió dollárt fektetett a Perpetualba, most pedig szomorúan közölte, hogy kapott egy hivatalos okmányt az amerikai Értékpapír- és Tőzsdefelügyelettől, október 10-i keltezéssel (ekkor jelentették be a jenkik azt is, hogy leállítják a római hősös projektet), mely szerint egy új cég, a Perpetual LLC felszámolja a Perpetual összes kintlévőségét. Hogy világos legyek: ez az a jól ismert és bevált „trükk”, amikor egy vállalkozó csődöt jelent, majd új néven új céget alapít, a hitelezői pedig futhatnak a pénzük után. Nos, úgy tűnik, ez ment végbe jelen esetben is: a Perpetual átmenekült egy új cégformába (bár hivatalosan egy médiavállalkozás áll az ügylet mögött, amely így akar betörni a játékpiacra), a koreaiak és a többi befektetők elbukták a dolgot. Más kérdés persze, hogy ezek után mennyire lesz megbízható a „régi/új” cég a friss, reménybeli beruházók előtt...

Start Trek Online: casual MMOG?Ezek után természetesen mindenki elkezdett nyomozni, mi lesz a Star Trek Online sorsa. A dolog nem volt egyszerű, ugyanis a San Franciscó-iak külsős PR-irodája közölte, őket is kirúgták, így már nem képviselik a Perpetualt. Végül a Shacknews külhoni portálnak sikerült felhajtania egy állítólag megbízható, belsős forrást, mely szerint az „űrszekeres” MMOG picit át lett hangolva - szó szerint idézem: „more casual experience” az új irány. Ez azt jelenti, hogy inkább az alkalmi, „leülök pár órára, és játszom” játékosokat célozza meg, ennek alapja a bizonyára sokak által jól ismert koreai modell: a cucc ingyenes lesz, csak a prémiumtartalmakért kell fizetni. A forrás azt is hozzátette, e váltás miatt jó pár, korábban a projekten dolgozó munkatársuk, akik nem értettek egyet ezzel a lépéssel, felmondott, és már el is hagyták a hajót.

Nos, ki-ki értékelje és kommentálja a fentieket, én egyelőre tartózkodom. Valahogy engem ugyanis emlékeztet a sztori az Interplay végnapjaira, de vészmadár nem akarok lenni...