A korábban inkább a kisebb címeiről ismert Housemarque kimondottan nagyot durrantott a 2021-ben befutott Returnallel, amelyben egyesült a AAA körítés és a roguelike alapokon nyugvó, meglehetősen kíméletlen játékmenet. Az időközben PC-re is megjelent opuszt követően sem pihentek a finnek, az idén februárban tartott State of Play során ugyanis bemutatták a Saros névre keresztelt alkotásukat, ami ugyan a Returnal alapjaira épül, ám épp elég újdonságot tartalmaz ahhoz, hogy ne aggathassuk rá a rókabőr jelzőt. A Rahul Kohli (Az Usher-ház bukásaA Bly-udvarház szelleme,  Mise éjfélkor, Éjféli klub) nevével fémjelzett bullet hell egy nem kevesebb mint 5 perces bemutatót kapott a tegnap esti State of Playen, az új mechanikák mellett pedig arra is fény derült, meddig van időnk csiszolni a reflexeinken.

Ahogy az már februárban kiderült, a Sarosban egy Arjun Devraj nevű felfedező felett vehetjük át az irányítást, aki Selene-hez (a Returnal főszereplője) hasonlóan egy idegen bolygón (Carcosa) reked, és többször is meg kell halnia az előrejutás érdekében. Ismerős felállás, nemde? A Housemarque szerencsére eszközölt néhány változtatást, mert bár továbbra is a lövedékek szorgos kerülgetésén van a hangsúly a harcok során, a Soltari Shield segítségével ezúttal elnyelhetünk néhány projectile-t, ha pedig fűbe harapnánk, a Second Chance-nek köszönhetően kapunk egy második esélyt – nem véletlen, hogy pontosan ez a neve a mechanikának. 

A játék kreatívigazgatója, Gregory Louden a PlayStation hivatalos oldalán ment bele részletesebben a történetbe, valamint annak elmesélésébe, így megtudhattuk, hogy a Soltari hologramok segítségével ismerhetjük meg jobban a Carcosa eseményeit, de emellett természetesen filmszerű átvezetőket, NPC-ket és hangfájlokat kapunk. Ami a körítést illeti, a zenékért a sokszor bizonyított Sam Slater (Joker, Csernobil, Battlefield 2042) felel, a lehengerlő látványról pedig az Unreal Engine 5 gondoskodik – bízzunk benne, hogy ezúttal nem lesznek gondok a teljesítménnyel. A Saros 2026. március 20-án érkezik PlayStation 5-re, szóval – és erre az imént említett vezető is felhívta a figyelmet – a fenti betekintő még egyáltalán nem a végleges állapotokat tükrözi. Nektek hogy tetszik a játék?

A borítóképek forrása: Gematsu, PlayStation Blog