Javában zajlik a Steam Summer Sale, melynek során az áruház szinte egész kínálata le van árazva és bizony egy-egy ajánlat igen csábító. Az akciók láttán viszketni kezd az ember zsebe és kinyílik a pénztárcája, majd egy hirtelen ötlettől vezérelve olyat is megvesz, amit megbán (vagy nem) – ezt hívják impulzív vásárlásnak. Ennek következtében a rekord mennyiségű eladás mellett az elégedetlen vásárlók száma is óhatatlanul megugrik, de hála a Steam refund-rendszerének, még van időnk visszaváltani a pénzt. Ha két óránál nem töltöttünk többet a játékkal, garantáltan visszakapjuk – persze nem azonnal.

A kérést először elbírálják, majd a kért helyre (Steam pénztárca, PayPal- vagy bankszámla) visszautalják a pénzt, és hála a nemrég átláthatóbbá tett Steam Supportnak, most már kicsit jobb betekintést nyerünk az ügyfélszolgálat munkájába. Napi szinten 75-100 ezer kéréssel foglalkoznak, melyekből durván 15-20 ezer között mozog a Steam fiókkal, számlázással és technikai problémákkal kapcsolatos ticketek száma.

Van egy szép grafikonunk is:

steam-summer-sale-support.jpg

Mint az jól látszik, a Steam Summer Sale első napján 300 ezer fölé ugrott a igénylések száma, és ha az egyéb kéréseket levonjuk, még mindig nagy biztonsággal megsaccolható, hogy közel 300 ezren kérték vissza pénzüket. Reméljük a Valve vett föl pár embert még a stábhoz...

Ti kértétek vissza a pénzeteket mostanság?