A mesterséges intelligencia térnyerésével egyre égetőbbé válik a kérdés, hogy mégis hány ember fogja elveszíteni a munkáját az elkövetkezendő években – különös tekintettel a szórakoztatóiparra. Ahogy arról mi is beszámoltunk tegnap, az EA már konkrétan kötelezi az alkalmazottait, hogy napi szinten használják az AI eszközöket, akár tetszik nekik, akár nem. Szerencsére nagyon messze vagyunk még attól, hogy emberek bevonása nélkül készüljenek a videójátékok, sőt, eddig a szintig valószínűleg (pontosabban inkább remélhetőleg) el sem fogunk jutni – kivéve persze, ha Elon Muskon múlik a dolog. Nemrég a Take-Two Interactive CEO-ja is megszólalt a témával kapcsolatban, Strauss Zelnick pedig mindenkit megnyugtatott, hogy a 2026. május 26-án érkező GTA 6-hoz hasonlóan a GTA 7-en is emberek fognak dolgozni, legalábbis, ami a kreatív folyamatokat illeti.

A CEO többek között arról is beszélt a CNBC  New York-i csúcstalálkozóján, hogy első körben a szellemi tulajdont kell megvédeni, ami kifejezetten nehéz feladat lenne, ha az AI-ra hagyatkoznánk. „Meg kell védenünk a szellemi tulajdonunkat, de ezen felül másokra is tekintettel kell lennünk. Ha mesterséges intelligenciával hozol létre szellemi tulajdont, az nem igazán védhető” – fogalmazott Zelnick, majd kiemelte, hogy korlátozások nélkül sem lehetne kizárólag MI-vel készíteni egy videójátékot.

„Tegyük fel, hogy nem lennének korlátozások [a mesterséges intelligenciával kapcsolatban]. Meg tudnánk nyomni egy gombot, melynek hatására létrejönne a Grand Theft Auto marketingtervének megfelelője? A válasz: nem. Egyrészt, ezt ma még nem lehet megcsinálni, másrészt úgy vélem, hogy semmi jót nem tudnánk kihozni belőle, elég sablonos lenne a végeredmény” – mondta a vezérigazgató. „A visszatekintő adatfeldolgozást igénylő dolgokhoz nagyon jó [az AI], és ez sok mindenre vonatkozik. Amit viszont a Take-Two-nál csinálunk, és nem kapcsolódik ehhez, abban nagyon-nagyon rossz lenne” – tette hozzá arra utalva, hogy az adatvezérelt struktúra miatt az AI modellekben nem létezik a kreativitás fogalma, ebből adódóan mindig szüksége lesz az emberi képzelőerőre, hogy valami újat hozzunk létre. Egészen biztosan nem a mesterséges intelligencia fogja tehát írni a Rockstar Games következő játékainak forgatókönyvét, ám ettől függetlenül joggal aggódnak a játékfejlesztők, hiszen vannak olyan munkakörök, amiket idővel talán teljesen ki tudnak váltani a gépek. 

A borítóképek forrása: Rockstar Games