• Számos problémával sújtva kezdi pályafutását számítógépeken a Forza-sorozat
  • Mentéségére legyen szólva, hogy az Apex jelenleg csak béta fázisban van
  • Forza Motorsport 6 teszt

Tegnap óta már számítógépeken is játszható a Forza-sorozat, méghozzá a Forza Motorsport 6 tartalmilag csökkentett, Apex alcímmel ellátott verziójában. A kizárólag Windows 10 operációs rendszereken futtatható, és egyelőre béta fázisban lévő program azonban egészen biztos nem tesz pozitív első benyomást a PC tulajdonosokra, ugyanis azok számos kellemetlenséggel szembesültek az Apexet elindítva.

A játékot készítő Turn 10 Studios a hivatalos fórumon gyűjti össze az ismert problémákat, és megpróbál azokra rögvest megoldást is találni, ám vannak olyan hibák, amiket sajnos majd csak egy közelgő frissítésben tudnak orvosolni a fejlesztők.

Akadnak például videokártyák, melyekhez hiába telepítjük a legfrissebb eszközillesztőt, a játék AP301-es hibakódot dob, és nem indul el, ilyenkor azonban a Page Up gomb nyomva tartásával és a Quit opció kiválasztásával továbbléphetünk, kockáztatva ezzel a program stabil működését. Az már a brutális gépigényeket átfutva is kiderült, hogy az Apex egyelőre nem túl jól optimalizált, ez azonban a gyakorlatban is beigazolódott, hiszen számos felhasználó jelezte, hogy a minimum memória konfigurációval (2 GB VRAM és 8 GB rendszer memória) körülbelül 5-7 futam után összeomlik a játék. A beállításokban sem a V-Sync-et, sem pedig az anizotropikus szűrést nem lehet kikapcsolni, ami több gép esetében jelentős teljesítményjavulást eredményezhetne, és az még hagyján, hogy a kormányokat jelenleg nem támogatja az Apex (ennek megoldásán dolgoznak a fejlesztők), de számos kontrollerrel sem képes együttműködni.

Egyelőre tehát nem igazán működik a Microsoft azon taktikája, hogy az Xbox-exkluzív címeinek elérhetővé tételével csábítsa a játékosokat Windows 10-re rendszerre, ugyanis az eddigi portok meglehetősen problémásak voltak, így a Quantum Breakkel és a Gears of War: Ultimate Editionnel is meggyűlt a baja a játékosoknak.