A gyűjtögetős kártyajátékok szerelmesei mára már számos népszerű opcióból választhatják ki a számukra leginkább tetsző játékot, legyen szó akár online vagy offline felületről. Erre a tömött piacra tört be hurrikánként az új-zélandi Legend Story Studios, a 2019-ben útjára indított Flesh and Blood TCG-vel, ami mára már a legnagyobb kártyajátékok babérjai tör. Ez a fantasy témájú gyűjtögetős kártyajáték Rathe világába kalauzol, ahol is egy hősi karaktert megszemélyesítve igyekszünk felülkerekedni az ellenfél játékoson, a kasztunknak megfelelő támadásokkal és varázslatokkal, felvértezve a nekünk megfelelő felszereléssel, illetve fegyverekkel. A játék szigorúan az offline térben zajlik, az alkotók nem is terveznek online felületet fejleszteni, hiszen egyik legfőbb céljuk, hogy visszahozzák a gyűjtögetős kártyajátékok ’90-es és 2000-es évekbeli versenyhangulatát. Teszik mindezt egyre nagyobb sikerrel, hiszen a Flesh and Blood szerte a világban egyre nagyobb játékosközösséggel rendelkezik, lassanként olyan mammut TCG-ket beérve, mint a Magic: The Gathering, vagy a nosztalgia faktorra erősen építő Yu-Gi-Oh! illetve Pokémon kártyajátékok.

Flesh and Blood

  • Kiadó/Partner: Legend Story Studios
  • Tarsasjatekok.com adatlap
  • Típus: kompetitív, gyűjtögetős kártyajáték
  • Játékosok száma: 2 fő
  • Játékidő: átlagosan 30-50 perc
  • Korcsoport: 16+
  • Nehézség: 3,53/5
  • Ára: 2db 4000 Ft-os, előre elkészített paklival elkezdhető az otthoni játék, a versenypaklik ára a gyűjtögetős kártyajátékokra jellemző nagyobb összeg

Réges-régen, messzi földekről érkeztek emberek Rathe partjaira, olyan helyet keresve, amit végre otthonuknak nevezhetnek. Rathe képében egy teljesen új világot ismertek meg, hatalmas hegyekkel, vulkanikus mezőkkel, sűrű dzsungelekkel, zöldellő rétekkel és ragyogó erdőkkel. Ezen új világ minden szegletét a mágia járta át. Valaha a képzelet határán túli lények otthona volt, mára már viszont az emberek kezdtek el építkezni e földön, megváltoztatva a környezetet maguk körül. Vannak olyanok, akik elsajátították, hogyan tudják Rathe varázslatos világának elemi mágiáját hasznosítani, míg mások inkább a technológiai újításokra hagyatkozva igyekeztek a magasba törni. Hosszú ideig úgy tűnt, hogy az emberiség nem képes az egymás mellett élésre, hiszen a földet a folyamatos csatározásaik szennyezték, azonban több száz év után végre beköszöntött a béke. Misteria népe a hegyekbe vonult, Aria hatalmas mágikus akadályt emelt földjei köré, hogy megvédje magát a kívülállóktól, Solana királysága pedig a Fény terjesztésére helyezte át figyelmét. Volcor birodalma ellenben folytonos háborúskodásba zuhant, ahogy az állam tábornokai mind maguknak akarják az ország földjeit és erőforrásait. Messze északon pedig egy rézből és üvegből épült csillogó város húzódott, ahol minden felvilágosult gondolkodót szívesen láttak.

Ebben a varázslatos világban kell nekünk, a játékosnak, egy hőst választani, aki egy klasszikus vagy kevésbé klasszikus szerepjátékos kaszthoz tartozik, úgymint a harcban edzett Warrior, a hatalmas Wizard, a rejtőzködő Ninja, vagy a technológiai zseni Mechanologist. De ezeken felül is sok másik kasztot találhatunk. Hősünkhöz talent is társulhat, ami az életére, történetére vagy stílusára jellemző tulajdonság, mint például a Light vagy a Shadow, így játszhatunk a fény városából, Solanaból érkező Light Warriorral, vagy a fagyos pusztákban edződött Elemental Wizarddal. Paklinkat kizárólag a hős kasztjának és talentjének megfelelő lapokkal állíthatjuk össze. Sok másik gyűjtögetős kártyajátékkal ellentétben itt nem szörnyeket idézve igyekszünk felülkerekedni a másikon. Helyette a hús és vér játékos a hatalmas harci pörölyével vagy apró tőrével próbálja egy csapásokkal és varázslatokkal telített párbajban ledolgozni az ellenfél életpontjait.

A játékot kardunkkal, varázspálcánkkal vagy egyéb fegyverünkkel kezdjük, talpig páncélban (vagy éppen palástban). A csata előrehaladtával, ahogy hősünk egyre inkább elfárad a kétségbeesett élet-halál harcban, bizony a felszerelés is elkophat. A játékosok körökre osztva, fegyvereikkel vagy a kézben lévő lapok jelentette varázslatokkal és támadásokkal igyekeznek sebzést okozni ellenfelüknek. Ezen lapok jelentik a védekezés lehetőségét is, valamint felhasználatukkal juthatunk erőforráshoz, amellyel még nagyobb és erősebb csapásokkal terrorizálhatjuk a szembenállót. Utóbbi annak köszönhető, hogy a kézben lévő lapjaink rendelkeznek egy úgy nevezett pitch értékkel. A kártyákat „elpitchelhetjük”, ekkor annyi erőforráshoz jutunk, amekkora a kártya ezen értéke. A költséggel rendelkező kártyák kijátszását pedig ebből az erőforrásból finanszírozhatjuk.

Az elpitchelt lapokat minden kör végén a paklink aljára kell helyezni, általunk választott sorrendben, így az erőforrás-szerzés mikéntjének hosszú távon is komoly jelentősége van. A játék késői szakaszában ugyanis könnyen lehet, hogy csak az általunk erőforrásnak használt lapok állnak majd rendelkezésünkre. A felénk intézett támadásból eredő sebzést pedig lapjaink védelmi értékének megfelelő mértékben csökkenthetjük, véglegesen felhasználva azokat. Az igazi adok-kapok játszmát elősegítve, a játékosok a saját körük végén mindig annyi lapot húznak a paklijuk tetejéről, hogy négy lap legyen a kezükben. Emellett a játék számos érdekes, olykor pedig ismerős mechanikával, illetve kulcsszóval van megspékelve. Összességében elmondható, hogy az arénába ugyan könnyedén beléphetünk az alapok elsajátításával, azonban csak akkor juthatunk ki onnan élve, ha igazán megértettük a játék mélységeit. Így a játék az az igazi „easy to learn, hard to master” (könnyű megtanulni, nehéz elsajátítani) kategória.

A szórakoztató játékmenet mellett viszont a versenyszerű összecsapásokra is nagy hangsúlyt fektet a kiadó, ami az általa szervezett, illetve támogatott versenyekben csúcsosodik ki. Így történhetett, hogy Európa idén is több tízezer dolláros összdíjazású versenyeknek adhatott otthont. A legjobbak pedig az idei évben Kaliforniában szállhatnak majd ringbe a 300 ezer dollár (körülbelül 126 millió forint) összdíjazású világbajnokságon. Mindemellett az átlagos játékközösségeket is támogatják. Így annak ellenére, hogy egy újonnan megjelenő játékról beszélünk, már hazánkban is 3 különböző városban érhetőek el rendszeres megmérettetések, amelyeken értékes díjakkal lehetnek gazdagabbak a résztvevők. Ezen túlmenően amellett is nehéz elmenni, hogy idén először Magyarországon is megrendezésre került az első nemzeti bajnokság, amelyen a kétezer dolláros (körülbelül 840 000 forint) pénzdíj mellett a hasonló értékű különleges lapokért küzdöttek a hazai játékosok.

A játék legújabb mérföldköve az idei évben megjelent legfrissebb kiegészítő, az Uprising. Megszokott, hogy a játék kiegészítő csomagjai a Rathe világában folytatott utazásunk egy-egy újabb állomását, illetve a fő történetszál folytatását mutatják be. Így jutottunk el Volcor birodalmába, ahol annak lakóit a velük született mágia, az Aether megléte és milyensége alapján a Dracai illetve Volcai kasztokba sorolnak. A meg nem bélyegzett és szabad Dracai-ok a nemesi udvarban kapnak helyett, míg a Volcai nép elnyomásban él. Volcor császárairól az a szóbeszéd terjeng, hogy a vérükben a sárkányok vére csörgedezik, ami kapcsolatban állhat magával az Aetherrel. Talán így lehetséges, hogy a leghatalmasabb mágus egész Volcorban (és talán az egész világon is) maga a regnáló uralkodó, a Császár. Ő egyesítette újra Volcor háborúskodó népét, amelyet korábban a számtalan tábornok és államférfi hatalomért és földért vívott harca sanyargatott. Hatalmát sem az udvari intrikák, sem pedig az udvarhoz közeli ambiciózus nemesek nem tudták megrengetni. Azonban az elnyomott Volcai gyötrelme, és így elégedetlensége is egyre csak nőtt, mígnem egy napon fellázadtak a Császár ellen. Így tört ki polgárháború a Sárkány és a Főnix, Volcor két kasztja között.

Ezen történet részleteit mesélik el az illusztrációkon és színesítő szövegeken keresztül a kiadott kártyalapok, akárcsak a kiegészítőhöz érkezett számos rövid novella is. Rajtuk keresztül pedig egy egészen magával ragadó fantáziavilágban zajló fontos esemény szemtanúi lehetünk. Megismerhetjük az Uprising, azaz a felkelés legjelentősebb alakjait: Fai-t, a Császár elleni lázadás fiatal, harcos vezetőjét. Dromai-t, a főnix fészekben nevelkedett sárkányt, egy félvért, aki sárkányokat idézve perzseli fel a Császár ellenségeinek sorait. Illetve Iyslandert, az elemi mágust, aki Aria jeges szirtjein született újjá, miután ismeretlen okok miatt egyedül maradt a fagyban. Megismerhetjük továbbá, hogy a felkelés milyen hatással van egész Rathe-ra, hogyan befolyásolja ez a nagyvilágban történő eseményeket, és hogy pontosan mi is forog kockán azzal, hogy ki győzedelmeskedik majd a volcori polgárháborúban. A történetet elmesélő novellák az idő előrehaladtával rendszeresen érkeznek, akárcsak a következő állomást elmesélő novemberi kiegészítő, a Dynasty.

Az Uprising lapokat érintő erősödést nem hozott, ahogy a korábbi kiegészítők sem, ugyanakkor számos egyedi, hiánypótló lappal és új mechanikával igyekszik felborzolni a kedélyeket. Érkezett új talent, a Volcor népéhez illő tüzes Draconic, illetve több, új kulcsszavas játékelem, például a Rupture és a Freeze, melyek új pakli-altípusoknak törtek utat. Debütált továbbá hiánypótló felszerelés is, amely amellett, hogy igencsak jól néz ki a csillogós illusztrációval, a klasszikus agresszív paklikat is stabilizálta. Az Uprising, mint termék, egyébként megnyerte az idei Tabletop Gaming Awards-on a gyűjtögetős kártyajátékok kategóriáját, maga mögé utasítva a Pokémon TCG, Pokémon Go kiegészítőjét, illetve a Wizard of the Coast által kiadott Magic: The Gathering TCG, Kamigawa: Neon Dynasty kiegészítőt.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Összességében talán elmondható, hogy bár még nem ez a legnépszerűbb TCG, a Flesh and Blood hamar felverekedte magát a legjobbak közé, ami nagyban köszönhető az egybe kovácsolódott játékos közösségnek, valamint a kiadó kitartó és látszólag igen lelkes hozzáállásának. Ha tehát valakit vonz a kihívást jelentő játékmenet, és a kalandos történetek, a káprázatosan szép illusztrációk sincsenek ellenére, sőt néha még esetleg ritka és értékes díjakat is bezsebelne, a Flesh and Blood TCG-vel bizonyosan nem nyúl mellé!

(A tesztpéldányt köszönjük partnerünknek, a Legend Story Studios-nak! Az Flesh and Blood sok angol szöveget tartalmaz, így szabályainak és kártyái szövegének megértéséhez mindenképpen nyelvtudás szükséges. Rajongói fordításról jelenleg nem tudunk. A cikket köszönjük vendégszerzőnknek, Pit-nek!)

Társasjátékos hírekért kövesd a rovat Instagram-oldalát