Nem ritka, de azért nem is nevezhető teljesen sztenderdnek az, ha egy szerzőpáros nemcsak egy-két alkalommal, de szó szerint akár évtizedeken át is hajlandó együtt dolgozni, és ezen kooperáció gyümölcsei tartanak egy bizonyos szintet. A német Wolfgang Kramer és Michael Kiesling ráadásul sok éven át csak telefonon és faxon át tartotta egymással a kapcsolatot, ez azonban nem akadályozta meg őket abban, hogy a társasjátékok világát maradandó élményekkel gazdagítsák, immáron évtizedek óta, amikor épp nem önállóan teszik ugyanezt. Ehhez pedig most még az állatok segítségét is igénybe veszik.
![](/uploads/gallery/mid/savannah-park-03cc3cd48551d9cfab82-mid.jpg)
SAVANNAH PARK
- Hazai kiadó/partner: Piatnik
- Tarsasjatekok.com adatlap
- Típus: kompetitív
- Játékosok száma: 1-4 fő
- Játékidő: 20-40 perc
- Korcsoport: 8+
- Nehézség: 1,75/5
- Ajánlott fogyasztói ár: a kiadó webshopjából 12 690 forint
A Savannah Park során ugyanis minden játékos egy természeti parkot menedzsel – egész pontosan annak meglehetősen gazdag állatpopulációját, a feladat pedig igazából rendkívül egyszerű: a kört kezdő játékos megnevez egy specifikus állatlapkát, ezt pedig mindenkinek át kell helyeznie a maga parkjában. Csakhogy egyáltalán nem mindegy, hogy hova, a játéktér ugyanis meglehetősen hatalmas, az állatok pedig leginkább csordában érzik magukat a legjobban, azaz érdemes az egyes típusokból a lehető legnagyobb halmot képezni. A játék végi pontszámítás során ugyanis minden állatfaj legértékesebb csordája hoz csak pontot, amihez viszont stratégiai tervezés kell.
![](/uploads/gallery/mid/savannah-park-3084ce0ec990e92c966f-mid.jpg)
Egyrészt számít az állatok száma (egy lapkán több is lehet), másrészt az is, hogy minimum egy itató tartozzon hozzájuk. A pontszám kiszámításához a csordában található állatok számát kell megszorozni az itatók számával, és így jön ki, hogy az adott állatfaj összesen hány pontot tud hozni a konyhára. Állatfajból 6 található a játékban: antilop, zebra, rinocérosz, elefánt, zsiráf és strucc éldegél a szavannán, ráadásul tetszőleges kombinációban, azaz van olyan állatlapka, ahol akár minden fajtából is lehet egy! Az állatlapkák elhelyezésekor így gondolni kell erre, és magára a terepre is, az ugyanis nem veszélytelen. Bizonyos mezőkön bozóttűz tombol: a legkisebb egy állatot üldöz el, a középső szintű kettőt, a legnagyobb tűz pedig három szomszédos állatlapkát dobat ki a pontszámítás előtt, így ha valaki átgondolatlanul rakja össze a csordáját, nem pontesővel, hanem menekülő állatokkal kénytelen szembenézni.
Ezen rendkívül egyszerű szabályrendszer és letisztult játékmenet mégis meglepő mélységet tartogat: játékosonként 33 állatlapkát kell áthelyezni a meccsek során, ha pedig sikerül kellő tapasztalatot szerezni, használható az egyik alternatív játékmód is, ahol a térkép felépítése nem fix, az erdőtüzek és a fák véletlenszerűen kerülnek a térképre, így szavatolva a hosszú távú szórakozást. De erről igyekszik gondoskodni a szólómód és a gyerekeknek tervezett variáns is, ahol egyáltalán nem tombol bozóttűz, és a fákkal sem kell vesződni, ideálissá téve a Savannah Parkot a legfiatalabbak számára. Mert a szavanna ugyan az állatok birodalma, de csodálóként, gondozóként és okos játékosként mi is biztosíthatjuk a jövőjét.
(A játékot partnerünk, a Piatnik biztosította – köszönjük!)