Shawn Layden – aki évtizedekig töltött be vezetői pozíciókat a PlayStationnél, és 2019-ig a SIE Worldwide Studios elnöke volt – azt mondja, hogy szerinte a Game Pass és egyéb előfizetéses szolgáltatások nincsenek valami jó hatással a játékfejlesztőkre. Sőt, lényegében teljesen kiölik a lelkesedésüket a játékok készítése iránt. Bár a szolgáltatás vonzó lehet a játékosok számára, a fejlesztők számára éppen az ellenkezője érvényesül: jelentős részét veszi el az eladásoknak és a nyereségnek az, hogy a játékok már első napon bekerül a szolgáltatásba. Shawn Layden, a PlayStation korábbi vezetője is így gondolja. Szerinte az olyan előfizetéses szolgáltatások, mint a Game Pass, nem életképesek a fejlesztők számára, és lényegében „bérrabszolgákká” teszik őket.
(Kép forrása: PlayStation Universe)
A Gamesindustry-nak adott interjújában Shawn Layden kifejtette, hogy szerinte miért nem jó, ha bizonyos játékok már első nap bekerülnek a szolgáltatásba. „Nem teremtenek értéket, nem dobják piacra a terméket, nem remélik, hogy az robbanásszerű sikert arat. Nem osztoznak a nyereségen, nem kapnak többletbevételt, és nem élveznek más hasonló előnyöket. Csak annyit mondhatnak, hogy fizess nekem X dollárt óránként, én megcsinálom neked a játékot, tessék, tedd fel a szerveredre!” – jegyezte meg. Egy AAA-kategóriás játék esetében például csak a profit töredékére számíthat a fejlesztőcsapat, hiszen rengeteg bevételtől esnek el azzal, hogy lényegében milliók számára már az első napon „ingyen” elérhetővé válik a játékuk. „Nem hiszem, hogy ez igazán inspiráló lenne a játékfejlesztők számára.” – tette hozzá Layden.
Borítókép forrása: Steam