Számtalan hangulatos trailer próbálta puhítani a rajongók szívét, hiszen a sorozat az eddigi műfaji hagyományokkal szakítva kicsit merészebb vizekre evez a hamarosan megjelenő The Bureau: XCOM Declassifieddel. A legújabb részben a csoport megalakulásának előzményeit ismerhetjük meg alaposabban, kerek történettel és sok-sok akcióval a középpontban, az XCOM univerzumot egy eddig ismeretlen oldaláról bemutatva.

A The Bureau-t még 2010-ben jelentették be, és akkor úgy tűnt, hogy a franchise az FPS műfaj felé veszi az irányt ezzel a címmel.  A hírt meglehetősen morcosan fogadták a sorozat elkötelezettjei, a Destructoid simán csak „az FPS, amit imád utálni az internet” címkét aggatott rá, ráadásul a program megszületése sem volt zökkenőmentes. Temérdek változtatás után kezdett formát ölteni a végső koncepció, erről bővebben már olvashattatok egy fejlesztői interjúban is a júniusi PC Guruban.

Úgy tűnik, a kecske is jól lakik és a káposzta is megmarad: a végeredmény egy külső nézetes, fedezékrendszeren alapuló taktikai akciójáték, amelyben taktikai készségeinket kell brillíroztatnunk, de a pörgős akcióhangulat sem marad el.

Idegháború

A program egyedi ízét adja, hogy a hatvanas évek nosztalgikus Amerikájába repít minket vissza, egészen pontosan 1962-be. Ez az időszak a hidegháború paranoid korszaka, javában dúl a fegyverkezési verseny, félelem és feszültség hatja át az emberek hétköznapjait és a közhangulatot. Szóval tökéletes terep arra, hogy valódi pánik törjön ki akkor, ha az emberi faj szembesül azzal, hogy nem csak saját önpusztító fajtája létezik az univerzumban. Mindezt áthatja a cigaretta- és szivarfüst, a férfiak kalapban és ingben, a hölgyek kiskosztümben járnak-kelnek.

Amerika egyre furcsább jelenségekre lesz figyelmes, és először ki mást gyanúsítanának, mint a szovjeteket -- ám most a vodkavedelőknél veszélyesebb ellenfélre akadtak egy idegen civilizáció személyében. Még a történet elején főhősünk, Agent Carter életére tör egy vörös szemű hölgy, aki ismeretlen okokból egy aktatáskát szeretne megkaparintani tőle, és feltételezhetően nem evilági identitás.  Közben nem csak főhősünk járt rosszul, valóságos invázió látogatja meg szerény bolygónkat. 

A támadás után Cartert a Bureau nevű szervezethez irányítják, melyet a kormány eleinte a szovjetek megfigyelésére hozott létre, majd az igazi veszélyt felfedezve az idegenek létezését próbálja elhallgatni az emberek elől, és megvédeni attól. Hősünk, William Carter a legjobb ügynökök egyike, az ő bőrébe bújva küldetések végrehajtásával szerezhetünk be idegen technológiákat, göngyölíthetjük fel a titkos szálakat, és oltalmazhatjuk fajunkat.

Akit az élőszereplős trailerek felcsigáztak, nem fog csalódni: a játék erősen történetközpontú, egy interaktív filmre hajaz, sok-sok videóval és párbeszéddel, melyek segítenek minket abban, hogy jobban belemerülhessünk a történésekbe. Beszélgetések alkalmával a Mass Effectre emlékeztető dialógusokban feleleteket választhatunk, amelyek az előzetes verziót látva úgy tűnik, csak kisebb mértékben fogják befolyásolni a játékmenetet, néhol színezve azt.  A játék az Unreal Engine 3-at használja, és bár manapság láthatunk sokkal kiemelkedőbb megjelenésű programot, de kétségkívül hangulatos élményben lesz részünk. A karakterdizájnok és berendezések jól tükrözik a kor hangulatát, a fejlesztők a hatvanas évekbeli nosztalgiát keverték a modern sci-fivel. A hangulat egyébként nem kimondottan ijesztő vagy horrorisztikus, de akadnak posztapokaliptikus beütésű helyszínek, ahol fertőzött sleepwalkerekkel és emberek húscafatjaival futhatunk össze, csak hogy el ne felejtsük, kikkel is van dolgunk.

A cikk még nem ért véget, kattints a lapozáshoz!

1 2