Jól tudjuk, hogy egy maroknyi játékos (és pár Oppressor) is elég ahhoz, hogy totális káosz törjön ki a GTA Online publikus szerverein, de akinek volt dolga már például a FiveM role playing szervereivel, az tudhatja, hogy a megfelelő körülmények közt akár többszáz játékos is kellemesen megfér egymás mellett Los Santos utcáin. Egyelőre még nem tudjuk, hogy a Rockstar Games milyen nagy változtatásokat hoz a GTA 6 online módjába, arra viszont számíthatunk, hogy a jelenlegi hivatalos 32 fős limit alaposan kibővül majd – habár a vanilla szervereken ezres tömegek valószínűleg így sem fognak grasszálni.

Mindez persze az új térkép méreteinek, illetve az egyidejű szimuláció komplexitásának a kérdése, de egy belsős forrásokra hivatkozó francia újságíró (via PC Gamer) beszámolója szerint a GTA Online 2.0 jócskán kibővíti majd a kapacitását. Ha igaz a szóbeszéd, akkor jelenleg 64 fős limittel tesztelik a multiplayeres lobbikat, de a végső cél 96 fő lehet! A szivárogtató szerint egyébként az új GTA Online valamiféle sharding-technológiát is alkalmaz majd (hasonlóan a World of Warcrafthoz), melynek a lényege, hogy a Free Roamban anélkül csatlakozhatunk majd a barátainkhoz vagy más csapatokhoz, hogy töltőképernyő szakítaná meg a jelenlegi játékunkat.

Ez azonban nyilvánvalóan csak a kezdet. Nem titok, hogy a Rockstar Games már jó ideje a szárnya alá kapta a legnagyobb RP-szerverek készítőit, akik közreműködésével készül minden idők legjobban várt játékának online szegmense. Hacsak a Rockstar és a Take-Two nem szab gátat ennek, jó esély van rá, hogy a GTA 6-ban is őrülten dübörögnek majd azok a módosított privát szerverek, amelyeken a fent említett limitek is nevetségesnek hangozhatnak majd.

Borítókép forrása: Rockstar Games